معرفی مرغ سیاه Kadaknath
مرغ Kadaknath که از نوک آن تا استخوانش به رنگ سیاه است بومی استان مدیا پرادش هند است. این مرغ سیاه که به Kali Masi یا در اندونزی به Ayam Cemani نیز معروف است، نه تنها منبع غذایی مهمی محسوب می شود بلکه جایگاه ویژه ای در آداب و سنن و فرهنگ بومی آنها دارد.
 
تکنیک جدید فراوری شیر
محققین استرالیایی برای فراوری شیر خام به تکنیک جدیدی دست یافته اند که ادعا می شود ضمن آن که تمامی مزایای شیر پاستوریزه را دارد مواد مغذی بیشتری را حفظ می کند و عطر و طعم بهتری نیز دارد.
 
تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.
 
یک ارزیاب دام چه میکند
ارزیاب های دام در واقع ارزش بازاری و قیمت رسمی دام را تعیین می کنند. گزارشی که ارزیاب تهیه می کند شامل 1-قیمت و ارزش دام، 2- هدفی که بخاطر آن دارد دام را ارزیابی می کند (که شامل خیلی موارد مثل بیمه، خرید و فروش، وام، حسابرسی و یا حتی حق و حقوق مربوط به طلاق و ورشکستگی و غیره باشد) ، 3- اسناد پشتیبانی شده و گواهینامه های معتبر مربوط به همان صنعت می باشد.
 
زنبورها قادر به یادآوری چهرۀ افراد هستند
بیشتر افراد زنبورها را به دو خصلت می شناسند : عسل و نیش ! اما زنبورها بسیار پیچیده تر از این هستند. به عنوان مثال، زنبورهای عسل در کلونی های بسیار منظم اجتماعی زندگی می کنند که هر زنبور نقش خاص خود را دارد. در واقع بیش از 20 هزار گونه زنبور در جهان وجود دارد.
 
روشهای عمل آوری غلات( تکنولوژی مواد خوراکی)
تعریف عمل آوری : یعنی پاره ای تبدیل وتغییرات فیزیکی و شیمیایی که روی بافتهای مواد خوراکی انجام گرفته به جهت افزایش راندمان هضم و جذب بیشتر .روش مطلوب عمل آوری آن است که نتیجه آن نزدیک به حداکثر ضریب هضمی باشد و تجاوز از آن میزان می تواند موجب اختلال در جریان هضم شود . حد عمل آوری تاثیر زیادی در اسید یته شکمبه دارد .آردی کردن زیاد غلات باعث افزایش سرعت تخمیر در شکمبه و در نتیجه اسیدوز شود .
 
تدارک لازم برای حسابرسی در فارم
با آغاز جنبشی که به منظور برآوردن تقاضای مصرف کنندگان و در جهت رفاه بیشتر حیوانات در ایالات متحده توسعه یافت، نیاز فروشندگان به شفافیت بیشتر در خصوص نحوۀ پرورش طیور در مزارع نیز بیشتر شد.
 
ضرورت تصویب بیمه درآمد
صنعت مرغداری ایران با تاریخی بالغ بر 06 سال قدمت و توسعه ای که در سال های اخیر داشته، توانسته است نیازهای داخل کشور را تامین و حتی پا به عرصه صادرات نیز بگذارد و در همه جوانب از پرورش مرغ گوشتی ، پرورش مرغ تخم گذار ، پرورش مرغ مادر ، پرورش مرغ اجداد و حتی لاین های خالص، در کنار صنایع مختلف از قبیل کارخانجات تولید خوراک
 
تشخیص جنسیت جوجه شترمرغ
شما با دانلود این فایل 5 صفحه ای به اطلاعاتی در خصوص تشخیص جنسیت شترمرغ دست خواهید یافت - سرفصل های این فایل به شرح ذیل است :
 
بهره مندی تولیدکنندگان از برآوردها و داده های پیش بینی شده توسط سیستم هوشمند
در مصاحبه ای با Caroline Forest از کمپانی کشاورزی هوشمند Intelia وی به اهمیت نقش برآوردها و داده ها بر روی صنعت مرغداری اشاره کرد.
 
نگهداری گاو شیری در کنار گوساله اش
در این مطالعۀ تحقیقاتی، ما نگهداری گاو شیری در کنار گوساله اش را مورد بررسی قرار می دهیم. این مطالعه رفتار حیوان ، سلامت ، میزان مصرف خوراک و تولید مثل در هر دوی گاو و گوساله اش را بررسی و آزمایش می کند.
 
تأثیر کوید 19 بر روی تولیدکنندگان محصولات پروتئین حیوانی
با شیوع گستردۀ ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در اکثر نقاط جهان، تولیدکنندگان گوشت، مرغ و تخم مرغ و لبنیات همچنان در تلاشند تا تولیدات خود را پایدار نگه دارند. در اینجا ما 3 چالش اصلی تولیدکنندگان را بررسی می کنیم و 3 راهکار مهمی را که دولت می تواند در چنین شرایط پیش بینی نشده ای ارائه دهد، عنوان می کنیم.
 
یادگیری نظارت آنتی باکتریایی بایستی در اولویت قرار گیرد
در این مقاله خانوم Laura Higham کارشناس بهداشت و دامپزشکی فارم FAI توضیح می دهند که چرا در سال 2020 میلادی نظارت آنتی باکتریایی دقیق در زنجیرۀ غذایی بایستی در اولویت امور قرار گیرد.
 
علت سقط جنین در گاوها
تقریباً تمام گاوداران گوشتی و شیری سقط جنین گاو را به نوعی تجربه کرده اند. اما دلیل این اتفاق ناخوشایند چیست؟ سقط جنین گاو ممکن است به دنبال یک بیماری عفونی و یا وارد آمدن آسیب و صدمه ای در طول بارداری رخ دهد. البته به گفتۀ کارشناسان چنانچه در یک گلۀ گاوی در مدت زمانی نسبتاً کوتاه چند سقط اتفاق بیفتد، این احتمال
 
راهکارهای پرورش مرغ محلی در شرایط بد اقتصادی
در این شرایط بد اقتصادی بسیاری از مرغداریها و کشتارگاه های صنعتی با مشکل عدم صرفه اقتصادی و ورشکستگی مواجه شده اند. از طرف دیگر با شیوع بیماری آنفولانزا و سایر بیماری ها در فصول سرد سال، قیمت مرغ گوشتی بالاتر می رود. بنابراین بسیاری از خانواده ها با پرورش مرغ محلی می توانند نیازهای پروتئینی خانواده را از این طریق تامین کنند و خود را درگیر نوسانات قیمتی مرغ نکنند.
 
بهترین سگ ها برای کار در مزرعه
زندگی در روستاها هم آرامش بخش است و هم پر مشغله؛ اما یکی از مواردی که می تواند خاطر شما را اطمینان بخشد اینست که سگ باوفای مزرعۀ شما همیشه در کنارتان باشد. یک "سگ کار" تمرین و آموزش فراوان و همچنین صبوری زیادی را می طلبد. یکی از آموزش های لازم و ضروری مبحث "ایمنی" اوست؛ بدین معنی که یاد بگیرد به سمت تجهیزات و لوازم خطرناک نرود
 
آنچه از مرغ و تخم مرغ ارگانیک باید بدانید
واژه مرغ ارگانیک معنایی متفاوت از مرغ محلی، مرغ روستایی، مرغ سبز را دارد. در کشورهایی که مرغ هایی به روش ارگانیک پرورش داده می‌شود، این مرغان در مساحتی با متراژ های معین، برای مثال در نظر گرفتن دوهزار و پانصد متر مربع برای هر هزار قطعه مرغ، بصورت آزاد در حال تردد و گردش بوده که از این روست به این نوع مرغان، مرغان گردشگر و یا مرغان رونده نام نهاده اند.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com