اصلاح نژاد راهی برای پایان دادن به کشتار جوجه های نر
محققین با کمک ویرایش ژن موفق شدند تا بچه موش های تک جنسیتی به وجود آورند آن ها بر این باورند که با کمک این اکتشاف قادر خواهند بود زندگی طیور را بهبود بخشند.
 
پرورش نژادهای پربازده گوسفند در فیروزآباد
سرپرست جهادکشاورزی فیروزآباد از آغاز پرورش نژادهای پربازده گوسفند در فیروزآباد خبر داد.
 
تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.
 
بهترین جیرۀ خوراک طیور
جوجه مرغ های کوچک بایستی از جیرۀ غذایی مناسب برخوردار شوند تا سالم و پربازده شوند. در طول هفتۀ اول رشد جوجه سریع است بخصوص در دستگاه گوارش و سیستم ایمنی.
 
راندمان بالای گوسفندان اصلاح نژاد شیروان
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: گوسفندان اصلاح نژاد شده در این شهرستان هر هشت ماه یکبار بره‌دهی داشته و شمار زیادی هم چند قلوزایی دارند.
 
ژنتیک، عامل اولیۀ بیماری های مربوط به سُم در گاوها
عموماً بر این باورند که هایپرپلازی میان انگشتی در سُم گاوها به علت عدم رعایت بهداشت به وجود می آید اما تحقیقات جدید به عمل آمده توسط دانشمندان دانشگاه Martin Luther (MLU) و Georg August آلمان، عامل ژنتیک را به عنوان اصلی ترین دلیل معرفی کرده اند.
 
مرغ هایی به عنوان جایگزین نژادهای طیور دیگر
دانشمندان با استفاده از تکنیک های اصلاح ژنتیک، موفق به حذف آن بخش از DNA مرغ ها شدند که منجر به تولید تخم مرغ های پوچ (فاقد نطفه) می شد. سپس آنها سلول های بنیادی را – که سلول های جنسی اولیه نامیده می شود – از نژاد دیگری به وسیلۀ یک سوراخ بسیار ریز درون تخم مرغ تزریق کردند.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com