آنتی اکسیدانی قوی و طبیعی برای طیور

آنتی اکسیدانی قوی و طبیعی برای طیور
برای آن که حیوانات، زاد و ولد بالایی داشته باشند و محصولات خوبی از آن ها به وجود بیاید، باید جیره غذایی متوازن و خوبی داشته باشند تا سلامت بمانند و حداکثر عملکرد را داشته باشند. انتخاب دقیق و صحیح پلی فنول های گیاهی مانند پلی فنول هایی که در محصولات ویتانوکس یافت می شود، موجب می شود که نتایج بهتری هم از نظر فنی و هم از نظر مالی به دست آید. این محصولات، به حیوان کمک می کنند تا میان اکسیداسیون درون سلولی و ظرفیت آنتی اکسیدانی، توازن حفظ شود.
با توجه به اعلام اخیر شرکت ب. آ. اس. اف، بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان، استفاده از ویتانوکس به جای بخشی از ویتامین E موجود در خوراک طیور، جایگزینی کم هزینه تر است و تاثیرات جانبی کمتری نیز دارد. این جایگزینی، سلامت و باروری حیوانات را نیز بهبود می بخشد. بهبود باروری و سلامت طیور، باعث شده تا در سراسر جهان از ویتانوکس در خوراک حیوانات استفاده شود. علاوه بر جایگزین کردن ویتانوکس به جای بخشی از ویتامین ای، می تواند به عنوان مکملی نیز در خوراک استفاده شود تا کمک بیشتری به حیوانات کند.

توازن اکسیداتیو
رادیکال های آزاد و گونه های اکسیژن واکنش پذیر (Reactive Oxygen Species)، محصولاتی هستند که در طول فرآیندهای متابولیک در سلول های بدن حیوان شکل گرفته اند. این عناصر که به شدت واکنش پذیر هستند، موجب اکسیداسیون مولکول های درون سلولی و برون سلولی می شوند و مستقیما بر حیات و عملکرد سلول ها تاثیر می گذارند.
سلول ها برای جلوگیری از تاثیرات منفی، به طور طبیعی مکانیسم های آنتی اکسیدان دارند. در یک موقعیت ایده آل، توازن میان اکسیداسیون و مکانیسم های آنتی اکسیدان محافظت کننده از سلامت سلول، لازم است. در حیواناتی که بازدهی بالایی دارند یا در دوران استرس هستند، تولید رادیکال های آزاد، از میزان توانایی طبیعی بدن در از بین بردن سم گونه های اکسیژن واکنش پذیر، فراتر می رود و موجب بروز استرس اکسیداتیو می شود.

سلامت روده
دستگاه گوارش و روده، عموما به شدت تحت تاثیر استرس اکسیداتیو قرار دارند. از آن جایی که زیاد بودن رادیکال های آزاد، موجب اکسید شدن اجزای مهم سلول (پروتئین ها، دی ان ای و لیپیدها) می شوند و سلول های روده نیز دچار آپوپتوز می شوند و به همین دلیل، ظرفیت جذب آن ها کاهش می یابد یا به درستی عمل نمی کند. بر همین اساس، عملکرد پایین تر از سطح بهینه دستگاه گوارش و روده به دلیل رادیکال های آزاد را می توان از طریق عملکرد انسداد روده اثبات نمود.
رادیکال های آزاد، شدت کمتری به اتصالات پروتئینی سخت می دهند و موجب افزایش نفوذ پذیری روده و ورود راحت تر پاتوژن ها به بدن حیوان می شوند. در نهایت، عملکرد اشتباه دستگاه گوارش و روده به دلیل عدم توازن اکسیداتیو، موجب بر هم خوردن متابولیسم بدن، استفاده غیر موثر از مواد مغذی و افزایش احتمال ابتلا به بیماری می شود.

آنتی اکسیدان های خوراک
آنتی اکسیدان ها، مکانیسم دفاعی مهمی در برابر استرس اکسیداتیو می باشند زیرا می توانند گونه های اکسیژن واکنش پذیر مضر را خنثی کنند. عناصری مانند ویتامین ای که آنتی اکسیدان هستند، علاوه بر این که در بدن به طور طبیعی مکانیسم های آنتی اکسیدانی دارند، معمولاً از طریق خوراک در بدن فراهم می شوند تا طیف وسیعی از فرآیندهای فیزیولوژیکی را کامل کند.
تهیه رژیم غذایی از عصاره های گیاهی حاوی پلی فنل ها، مانند ویتانوکس، استراتژی کارآمدی برای بهبود توازن اکسیداتیو است که این کار یا از طریق استفاده از نقش آنتی اکسیدان ویتامین E یا حفاظت در برابر استرس اکسیداتیو انجام می شود.

جایگزین کردن جزئی ویتامین E
آنتی اکسیدانی بودن ویتانوکس، سازندگان خوراک را ترغیب کرده تا آن را به صورت جزئی، جایگزین ویتامین E کنند و هزینه های تولید را بدون آن که به سلامت و عملکرد حیوان آسیب برسد، بهبود بخشند.
 
 
نظرات شما
  •  

    ایزدی گفت : ۹۹/۰۸/۰۱

    با سلام.آنتی اکسیدان در بسته های چند کیلویی میفروشید و اینکه ایرانی هستند یا خارجی و قیمتس چقدر است؟
    با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com