از روشنایی هوشمند تا سنسورهای نوری

از روشنایی هوشمند تا سنسورهای نوری
کمپانی نور و روشنایی Greengage در گفتگویی که با رسانه ها داشت از تکنولوژی های جدیدش در مرغداری هوشمند خبر داد. این کمپانی که 5 سال پیش سیستم روشنایی LED القایی را ارائه داده بود، در سال جاری یک سری از مجموعه سنسورهای نوری، یک نرم افزار وب و تحلیل داده ها را دستاورد داشتهکه به گفتۀ مدیر بازاریابی این کمپانی آقای Mitchell هدف، افزایش بهره وری و داشتن مرغداری هوشمندتر و سازگارتر با محیط زیست می باشد. 
صنعت مرغداری، در هر دو بخش گوشت و تخم مرغ، برای استفاده از تکنولوژی جدید بسیار آماده به نظر می رسد و در سال های اخیر نیزاز سنسورها تا نرم افزارها، شاهد شکوفایی در تکنولوژی مرغداری بوده ایم.

آقای Mitchellدر "نمایشگاه بین المللی تولیدات و فراوری" و در جمع تولید کنندگان اظهار کرد:"این رشد و پیشرفت تکنولوژی به خاطر خود تولیدکنندگان است چرا که می بینند با کمک این دستاوردها نه تنها بازدهی آنها بیشتر می شود بلکه رفاه و سلامت گله هایشان نیز بهبود یافته و تأثیر تولیداتشان بر روی محیط زیست نیز کاهش می یابد. اما از سوی دیگر نه تنها به دلیل فراوانی تکنولوژی های موجود بلکه به دلیل نیاز به قدرت ذهنی بالا، یافتن جایگاهی مناسب در بخش جدید اما سریعاً رو به رشد تکنولوژی مرغداری، بسیار دشوار و رقابتی است. به همین دلیل، کمپانی Greengage با پشتیبانی سازمان اختراعات انگلستان (Innovate UK) و با همکاری دانشگاه نیوکاسل و روهامپتون لندن موفق به ثبت اختراعی بدیع یعنی سنسورهای ALIS شد."  
آقای Mitchellادامه داد: "سنسور ALIS Greenhouse یک سنسور چند منظورهاست. سنسورALIS Chirpyوضعیت سر و صدای طیور را می سنجد. سنسور ALIS Cluster توزیع یا "جریان نوری" در میان طیور را می سنجدو سنسور ALIS Ambient میزان نور و رطوبت را می سنجد."پیش از آغاز به کار این سنسورها در سال 2019، کمپانی Greenhouse آنها را در یکی از بزرگترین فارم های تولید کنندۀ انگلیس مورد آزمایش قرار داد.


سنسورهای ALIS و نرم افزار "Green Cloud" ضمن افزایش بازدهی، با تجزیه و تحلیل های مفید و هشدارهایی که بر اساس اولویت بندی کارها به مرغدار می دهد، به او کمک می کند تا در طول 24 ساعت شبانه روز گلۀ طیور خود را تحت نظارت داشته باشد. همچنین این سنسورها قابلیت جابجایی در همه جای مرغداری را دارد. 
لامپ های ALIS با کاهش مصرف انرژی، برای تولیدکنندگان هزینۀ کمتری به دنبال خواهند داشت. آقای Mitchell افزود: "سنسور گاز ALIS نیز با اعلام هشدار به موقع برای بالا رفتن میزان آمونیاک و دی اکسید کربن در محوطۀ مرغداری، از آسیب زدن به محیط زیست و سلامت طیور پیشگیری می کند." 

 
نظرات شما
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com