برنامه تولید مرغ لاین به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شد

برنامه تولید مرغ لاین به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس تأکید رهبر معظم انقلاب برای بهره‌گیری و ورود مرغ لاین به چرخه تولید، در سال جاری برنامه‌ای برای این امر تهیه و به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شده است.
مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به‌مناسبت دهه مبارک فجر 1301 پروژه در بخش امور دام افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها برای 3660 نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از 2 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.
وی افزود: تولید گوشت قرمز کشور در سال 97 به 830هزار تن رسید که این امر در سال 98 از 860هزار تن عبور خواهد کرد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید شیر خام در سال گذشته 10 میلیون و 589 هزار تن بود که این رقم در سال جاری از مرز 11 میلیون تن عبور می‌کند.
رضایی تصریح کرد: تولید گوشت مرغ نیز در گذشته 2.3 میلیون تن بود که این رقم در سال جاری بیش از 2.6 میلیون تن می‌رسد که با این افزایش تولید 10.5 درصد رشد خواهیم داشت؛ همچنین میزان تولید تخم‌مرغ نیز در سال گذشته 901 هزار تن بود که این رقم در سال جاری با پیشرفت حدود 13 درصد از مرز یک میلیون تن خواهد گذشت.
وی گفت: میزان تولید عسل نیز در سال جاری 24.4 درصد رشد داشته و تولید این محصول از 90 هزار تن در سال 97 به 112 هزارتن در سال 98 خواهد رسید.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تولید پیله ابریشم نیز در سال جاری رشد داشته و از 978 هزار تن سال گذشته رسیده به یک میلیون و 305 هزار تن که با رشد 41درصدی مواجه است.
رضایی با بیان این که گوشت مرغ و تخم‌مرغ ارزان‌ترین ماده پروتئین حیوانی است که در دسترس مردم وجود دارد، تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ای که درباره افزایش تقاضای گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سال جاری داشتیم تولید کنندگان به افزایش تولید این محصول در سال جاری پرداخته‌اند که این منجر شد عرضه این محصول برای مصرف کنندگان با کمترین نوسان قیمتی همراه باشد.
وی یادآور شد: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور به 31 کیلوگرم و در تخم‌مرغ به 11.8 کیلوگرم رسیده است که بالاتر از شاخص‌های جهانی به‌حساب می‌آید.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: براساس شاخص‌های جهانی هر فرد باید در طول یک روز 24 گرم پروتئین حیوانی دریافت کند که این رقم در کشور ما 6 گرم است.
رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به انتشار اخباری درباره وجود آفلاتوکسین در شیر خام و سمی بودن این محصول، خاطرنشان کرد: صحبت‌های غیرمسئولانه‌ای درباره شیر در کشور مطرح شد که کذب محض است؛ چگونه ممکن است که شیر خام بدون بررسی آلاینده‌ها به کارخانه وارد شود؟
این مقام مسئول ادامه داد: قیمت دام مولد چند ده میلیون تومان است و سم آفلاتوکسین کبد گاو را از کار می‌اندازد، به همین منظور خود دامداران به‌شدت مراقب این موضوع هستند.
وی اظهار کرد: دامداری‌های کشور به‌صورت سرزده مورد بازرسی قرار می‌گیرند، همچنین شیر خام قبل از ورود به صنایع لبنی مورد آزمایش و پایش قرار می‌گیرد.
رضایی گفت: برخی به‌دنبال لطمه زدن به صنایع غذایی کشور هستند که چندی پیش نیز موضوع وجود قرص در کیک مطرح شد که این امر نیز کاملاً بی‌اساس بود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که صنایع لبنی و غذایی کشور استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد، بیان کرد: در محصولی مانند ذرت که استعداد آلودگی به آفلاتوکسین دارد، قبل از بارگیری آنها از کشور مبدأ مورد آزمایش قرار می‌گیرد که بررسی آفلاتوکسین یکی از این موارد است. بعد از این بررسی‌ها برای محموله برگه صادراتی صادر می‌شود.
وی تأکید کرد: در صورتی که محموله‌های وارداتی استانداردهای مورد نظر را نداشته باشند اجازه ترخیص به آنها داده نمی‌شود، به‌طوری که در سال جاری نیز اجازه ترخیص 140هزار تن ذرت آلوده به کشور داده نشد، تا تعیین تکلیف شود.
رضایی ادامه داد: محصولات لبنی ایران به چندین کشور دنیا صادر می‌شود که برخی از آنها استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای واردات این محصولات دارند، به‌طوری که روسیه علاوه بر واردات لبنی ایران محصولاتی مانند مرغ و تخم‌مرغ نیز از کشورمان وارد می‌کند.
این مقام مسئول یادآور شد: وقتی محصولات ما به این کشورها صادر می‌شود نشان از تأیید سلامت آنهاست که در یک مرحله دیگر نیز در دیگر کشورها مورد پایش قرار می‌گیرد.
وی گفت: دشمن فکر می‌کرد که ایران را در جنگ اقتصادی فلج می‌کند، اما در زمینه تأمین نهاده‌ها و تولیدات نهایی نه‌تنها کمبودی نداشتیم بلکه شاهد صادرات این محصولات نیز هستیم.
اصلاح نژاد دام‌های کشور برای بی‌دنبه‌شدن
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: براساس اصلاحات صورت‌گرفته دام‌های کشور به‌سمت بی‌دنبه شدن و کاهش چربی در حال حرکت هستند.
رضایی بیان کرد: براساس فعالیت‌های علمی انجام‌شده گله‌های نژاد افشاری کشور چندقلوزا شده‌اند که این امر وابستگی کشورمان را به دیگر کشورها از بین برده است.
وی با اشاره به این که صنایع دام کشور نیز در حال تکمیل زنجیره‌های تولید هستند گفت: 12 زنجیره گوشت قرمز و 15 زنجیره شیر خام در کشور تشکیل شده است.
برنامه ورود مرغ لاین به چرخه تولید به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان مشکلی برای تأمین منابع ژنتیکی گوشت مرغ و جوجه یک‌روزه وجود ندارد.
رضایی اضافه کرد: در صورتی که تحریمی نیز در این ارتباط صورت گیرد بنده متعهد می‌شوم که از منابع داخلی تأمین شود و تا سال‌های سال مشکلی برای تأمین گوشت مرغ در کشور وجود نداشته باشد.
این مقام مسئول، با بیان این که به تولید مرغ لاین ایرانی در کشور کم‌توجهی شده است، افزود: براساس تأکید رهبر معظم انقلاب برای بهره‌گیری و ورود مرغ لاین به چرخه تولید، در سال جاری برنامه‌ای برای این امر تهیه و به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شده است.
وی تأکید کرد: آنفلوآنزای مرغی به‌طور کامل در کشور خاموش شده و دیگر موردی از این بیماری در جوامع طیور گزارش نشده است.
قیمت کره از سال آینده تغییر می‌کند
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به تغییر نرخ ارز وارداتی کره، گفت: اختصاص ارز 4200تومانی به واردات این محصول متوقف شده است که این امر منجر به تغییرات قیمتی از سال آینده خواهد شد.
رضایی با یادآوری کمبود تولید کره در کشور، تأکید کرد: برای رفع این مشکل باید نژادهای جدیدی از گاو را به کشور وارد کنیم که شیرهای پرچرب‌تری تولید می‌کنند.
 
کلمات کلیدی تولید مرغ لاین
نظرات شما
  •  

    حمید گفت : ۹۸/۱۱/۲۰

    واقعا متاسفم که صنعت دام و طیور در کشور چنین متولیانی دارد اولا که اغلب نهاده های مصرفی طیور وابسته به خارج هست و بدون واردات آنها صنعت طیور تعطیل خواهد شد. در ثانی در صورت استفاده از لاین آرین چه کسی پاسخگوی ضریب تبدیل و عملکرد پایین این نژاد و واردات بیشتر نهاده های دامی و بالا رفتن قیمت مرغ خواهد شد. البته اگر فقط برای شعار و مشغول کردن ذهن مخاطب این جملات را نفرموده باشند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com