تصویب خرید حمایتی شیر خام مازاد دامداران

تصویب خرید حمایتی شیر خام مازاد دامداران
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام می‌­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضائی در رابطه با جذب مازاد شیر دامداران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در این ایام برای خرید و مصرف شیر به وجود آمد، با پیگیری های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار، روز گذشته خرید حمایتی شیرخام مازاد از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی تصویب شد.
وی افزود: براساس این مصوبه در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام ­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شده و ضرر و زیان دامداران کاهش یابد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از معاونین امور دام استان ها و سازمان های جهاد کشاورزی استانی خواسته شده تا دامدارانی که نمی‌توانند  شیر تولیدی خود را به کارخانجات لبنی تحویل و با مشکل فروش شیر مازاد شیرخام روبرو هستند، را برآورد و از طریق سازمان تعاون روستایی برای جذب شیر پیگیری و اقدام نمایند تا در اسرع شیر مازاد از دامداران خریداری شود.
وی در خصوص صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک مازاد گفت:  خوشبختانه کار جمع بندی و سهمیه صادراتی شیر خشک دپو شده در استانها و صنایع شیر خشک و لبنی با همکاری تشکلهای مختلف به سرعت نهایی شده و به وازارت صمت برای پیگیری و اقدام، ارسال شده و به مبادی گمرگ ابلاغ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: اولین محموله صادراتی شیرخشک قبل از پایان سال عملیاتی شود و  با مساعدت وزارت صمت، در صورت تحقق صادرات اولین محموله، محموله بعدی در اولین فرصت پیگیری و نهایی شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com