رتبه دوم استان زنجان در تولید گوشت بوقلمون کشور

رتبه دوم استان زنجان در تولید گوشت بوقلمون کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان زنجان ۱۰ درصد نیاز کشور به گوشت بوقلمون را تامین می‌کند، گفت: استان زنجان بعد از اصفهان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور است.
محمدعلی صادقی; با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری ۲۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش بوقلمون استان انجام شده است، اظهار داشت: میزان گوشت تولیدی نیز معادل با ۲ هزارو ۶۰۰ تن می‌باشد.

 وی افزود: چهار واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان فعال است که ظرفیت تولید بیش از ۲۱ هزار قطعه در هر دوره را دارد، با وجود این، سالانه بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تخم نطفه‌دار از این واحد‌ها تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه جوجه‌های بوقلمون تولیدی در استان به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود گفت: این جوجه‌ها علاوه بر اینکه داخل استان استفاده می‌شود میان سایر استان‌ها نیز توزیع می‌شود و استان زنجان مرکزیت پخش جوجه‌های یک‌روزه را دارد. 

وی با اعلام اینکه پرورش بوقلمون در استان برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: نخستین و بزرگ‌ترین زنجیره پرورش بوقلمون در کشور در استان زنجان به‌وسیله بخش خصوصی با همراهی دولت ایجاد شده است.

صادقی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون از سال ۹۰ به‌شکل جدی در استان آغاز شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت کوتاه تمام حلقه‌های تولید ایجاد شده است تا وابستگی و واردات خصوصاً در زمینه جوجه یک‌‌روزه به صفر برسد که البته مسائل و مشکلات فراوانی در این زمینه پیش‌ِ‌روی تولید‌کنندگان وجود داشت که با تکیه بر توان داخلی توانستند به این مسائل فائق آیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ واحد فعال پرورش بوقلمون در استان وجود دارد گفت: یک واحد ۲ هزارو ۵۰۰ راسی نیز ۲۲ بهمن افتتاح شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان زنجان با تولید بوقلمون ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، گفت: استان زنجان بعد از اصفهان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com