عدم افزایش قیمت تخم مرغ

عدم افزایش قیمت تخم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی مصرف تخم‌مرغ در کشور گفت: با توجه به شرایط تولید، پیش‌بینی افزایش قیمت این محصول را نداریم.
میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ را درب مرغداری٧٨٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، تخم‌مرغ ارزان‌ترین محصول پروتئینی در بازار است و به دلیل گرانی سایر محصولات پروتئینی، مردم به خرید این کالا روی آورده‌اند.
وی از افزایش حداقل ٢٠ درصدی مصرف تخم‌مرغ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با این حال، قیمت تخم مرغ افزایش چشمگیری نداشته؛ چرا که تولید آن بسیار زیاد است.
نبی پور گفت: سال گذشته روزانه بین ٢٥٠٠ تا ٢٦٠٠ تن تخم‌مرغ تولید می‌شد؛ اما امسال این عدد به ٢٩٠٠ تن در روز رسیده است.
وی با بیان اینکه امسال با بیماری‌های طیور نیز، مواجه نبوده‌ایم و شرایط بهداشتی مطلوب بوده است، ادامه داد: به همین جهت تا پایان سال در حوزه تولید مشکلی نخواهیم داشت.
نبی پور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش قیمت در هفته‌های آینده با توجه به افزایش تقاضا در بازار، وجود دارد، گفت: پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت نداریم و نرخ تخم مرغ در همین حدود باقی می‌ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی تشکل‌های تولید برای تأمین تخم مرغ مورد نیاز با نرخ مصوب، گفت: ما این آمادگی را به سازمان میادین اعلام کردیم؛ اما آنها تمایلی نشان ندادند؛ چراکه قیمت در بازار کاملاً متعادل است.
نبی پور همچنین از کاهش صادرات تخم‌مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان صادرات بسیار کم است و عمده آن نیز به مقصد افغانستان انجام می‌شود.
وی همچنین از صادرات محدود به صورت غیررسمی به عراق خبر داد و میزان صادرات را از خردادماه تاکنون حداکثر ٢٢ هزار تن عنوان کرد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران همچنین با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به اوراسیا امکان‌پذیر نیست، گفت: ما مشکلی برای صادرات به اوراسیا نداریم؛ اما آنها تمایلی به واردات از ایران ندارند؛ چون نیازی به این محصول از سوی آنها وجود ندارد؛ ضمن اینکه حمل و نقل تخم مرغ مشکل و معمولاً مبادله آن مرزی است و اگر کشورهای اوراسیا، خواهان واردات آن باشند باید فراورده‌های این محصول فرا وارد کنند.
نبی پور افزود: به طور کلی تا زمانی که شرایط سیاسی و اقتصادی تغییر نکند و مسائل موجود در این زمینه حل نشود، صادرات تخم مرغ نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com