عرضه گوشت و مرغ در بازار افزایش می‌یابد

عرضه گوشت و مرغ در بازار افزایش می‌یابد
استاندار کرمانشاه از صف‌های طولانی گوشت و مرغ در استان انتقاد کرد وگفت: سهمیه توزیع گوشت باید به بیش از ۵۰ تن در هفته افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: صف‌هایی که عرضه گوشت و مرغ در بازار افزایش می‌یابدبرای دریافت اقلام تنظیم بازار تشکیل می‌شوند به نوعی کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد و باید بگونه‌ای در تنظیم بازار عمل کنیم که شاهد تشکیل این صف‌ها نباشیم.
وی افزود: گوشت قرمز یکی از مهمترین اقلام مورد نیاز مردم است و باید سهمیه به ۵۰ تن در هفته افزایش پیدا کند و همین میزان نیز عمدتا در مناطق فقیرنشین توزیع شود.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین توزیع گوشت در تعاونی‌های کارگری، بازنشستگان و کارمندی نیز باید در دستور کار باشد و این کار باعث می‌شود گوشت به دست افرادی که واقعا نیاز دارند، برسد.
بازوند یادآور شد: باید از ظرفیت قصابی‌ها برای تنطیم بازار استفاده کنیم و ساز و کار مناسبی برای عرضه گوشت توسط واحد‌های صنفی فراهم شود.
وی گفت: برای عید امسال ۷۸۸ تن پرتقال تهیه شده که یک افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، ولی با توجه به نیاز‌های موجود این میزان باید تا هزار تن افزایش یابد.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۴۲۸ تن سیب نیز برای عید امسال تهیه شده که افزایش ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و این مقدار تا سقف ۶۵۰ تن افزایش پیدا می‌کند.
بازوند با بیان اینکه مراکز عرضه میوه شب عید در سطح استان و خصوصا مناطق زلزله زده باید افزایش یابد، گفت: ساکنین این مناطق در شرایط دشواری زندگی کرده اند و نیرو‌های غیر بومی زیادی هم در روند ساخت و ساز‌های گسترده در منطقه مشارکت دارند که در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۹ عامل توزیع برای میوه شب عید در استان نظر گرفته شده که این تعداد به ۳۰۰ عامل ارتقاء می‌یابد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com