بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار
عرضه سویا به قیمت 2700 تومان در مبادی ورودی

عرضه سویا به قیمت 2700 تومان در مبادی ورودی
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت از اصلاح قیمت کنجاله سویا در جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: سازمان حمایت موظف شده اثر این تغییر را بر روی قیمت این نهاده و نرخ نهایی مرغ بررسی و اعلام کند.
محمد رضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت  در خصوص مصوبات جلسه  یکصد و چهارم کارگروه ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: این کارگروه روز دوشنبه نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی 2700 تومان عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی می باشد و هزینه های حمل و نقل نیز به این نرخ طبیعتاً اضافه خواهد شدافزود: این تصمیم با توجه به ضرورت تعادل عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار و از آنجاییکه بررسی های میدانی نشان می‌دهد که افزایش قیمت های جهانی کنجاله و دانه و همچنین هزینه های مترتب آن به گونه ای است که انگیزه لازم برای تامین کنجاله سویا وجود ندارد و بخشی از کسری بازار علاوه بر محدودیت های ارزی و نقل انتقال آن، همین عدم انگیزه لازم بوده، گرفته شده است.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص دانه سویا نیز گفت: نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی نیز 2650 تومان مصوب شد که هزینه های حمل و نقل نیز به آن طبیعتاً اضافه خواهد شد.
کلامی در ادامه بیان کرد: سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تاثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی مانند مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارایه دهد تا این کارگروه در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در راستای حمایت از تولید و استمرار آن اقدام نماید.
رئیس ستاد تنظیم بازار  تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قرار دهد و همچنین نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراکها مانند فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری و قیمتهای مصوب آن ابلاغ شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com