قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد

قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد
افزایش واردات در کنارافزایش عرضه دام و اعمال سیاست های کنترلی در بازار گوشت قرمز باعث شده است تا پیش بینی شود که قیمت آن در روزهای آینده کاهش می یابد.
واردات ادامه دار گوشت قرمز که ازانتهای سال گذشته تاکنون با هدف تنظیم بازار این کالا صورت گرفته است باعث شده است قیمت این محصول در شیب نزولی قراربگیرد.این در حالی است که دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل بهتر این بازارطرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید،توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه رمضان نیزدر ۴ قالب هماهنگی بین‌بخشی،برنامه عملیاتی، برنامه نظارتی،اطلاع‌رسانی اجرا می کند.
پس از انجام اقداماتی جهت هماهنگی بین بخشی، در زمینه برنامه عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی اقداماتی نظیر سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز در تمام ایام، اجرای طرح از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و در دو شیفت کاری پیش‌بینی شده است.
در کنار انجام این اقدامات وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید گوشت در سال جاری را در دستور کار قرار داده است و مجموعه این عوامل باعث شده است تا با توجه به افزایش عرضه دام در کنار واردات طی روز‌های آینده قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.
رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور در این رابطه گفته است:«با توجه به شرایط مناسب واردات و گستردگی عرضه دام داخل شاهد ثبات نسبی در بخش دام زنده و گوشت قرمز هستیم. واردات گوشت قرمز کماکان سابق در حال انجام است. با توجه به شرایط مناسب جوی و افزایش عرضه دام داخل در کنار واردات پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی با کاهش محسوس قیمت گوشت قرمز در بازار روبه‌رو شویم.»
«منصور پوریان» با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت قرمز تا تابستان در بازار استمرار دارد، گفت: با وجود مرتع‌های سرسبز ناشی از شرایط مناسب جوی طی ماه‌های آتی با گستردگی عرضه در بخش دام و لاشه روبه‌رو خواهیم بود. با افزایش عرضه بیش از حد نیاز کشور،طی ماه‌های آتی با کاهش شدید قیمت در بخش دام گوشت روبرو خواهیم بود.»
 
کلمات کلیدی قیمت گوشت قرمز
نظرات شما
  •  

    Arash گفت : ۹۸/۰۲/۲۶

    با سلام، با چه استدلالی مرتع سبز، نرخ عرضه دام به بازار رو افزایش میده؟ در واقع برعکس هست و مراتع سبز سبب افزایش تولید در بلند مدت و نه کوتاه مدت خواهد بود. دامداری که توانایی نگهداری دام در مرتع رو داشته برای افزایش تولید و در نهایت افزایش بهره وری، اقدام به نگهداری بیشتر و عدم عرضه در سنین پایین به بازار را خواهد داشت.
    کاش لااقل تصمیم گیرندگان صنایع کشور، اطلاعی از کلیت آن صنعت داشتند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com