مرغدارهای کرمان به نفس های آخر نزدیک می شوند

مرغدارهای کرمان به نفس های آخر نزدیک می شوند
قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار برای مرغ زنده برای هر کیلو 8550 تومان کاملا غیرکارشناسانه و بدون تعامل با تولیدکنندگان و در چند ماه گذشته اعلام و اجرایی شد.
امروز و پس از گذشت چند ماه و تغییراتی که در قیمت نهاده ها و سایر هزینه های ثابت و متغییر تولید گوشت مرغ و تخم مرغ کشور ایجاد شد، اجرای این مصوبه را کمی سخت و دشوار شده است.
امروز شاهد افزایش اندک و منطقی قیمت مرغ زنده در بین خریداران هستیم که بسیار هم اندیشه درست و منطقی می باشد چرا که حمایت از تولیدکننده حتی اگر به صورت عملی باشد و در هیچ کاغذ و سندی هم ثبت نشود، بقای تولید را به همراه خواهد داشت و ادامه این تولید یعنی وفور محصول در بین مردم و مصرف کنندگان نهایی.
اما ظاهرا و طبق اسناد و شواهدی که به دست ما رسیده، مرغداران کرمان پس از چند ماه همکاری برای فروش به قیمت مصوب دیگر توان نگه داشتن قامت بنگاه تولیدی خود را در مقابل تحمل این ضرر روزانه تولید مرغ زنده را ندارند و این روزها به نفس های آخر تحمل فشار تولید به قیمتی دور از منطق و برهان افتاده اند.
همه تولیدکنندگان و حتی مسئولین و متولیان می دانند که نمی شود و نمی توان چندین دوره تولید را به این قیمت مصوب فروخت. همه میدانند که قبول این قرارداد ترکمنچای، فقط برای گذر از تنگه زمان بود که پس از چند ماه و رسیدن به تولید بیشتر و رفع موانع صادرات و تسهیل در توزیع نهاده، در نهایت شاهد ثبات قیمت ها در بازار و رفاه تولید برای تولیدکنندگان میشد اما طبق معمول و طبق آن چیزی که می شد پیش بینی کرد، آنگونه نشد و شرایط تولید بهتر نگردید.
واقعا در سال حمایت از تولید، اینگونه تولیدکنندگان غذای اصلی مردم را تحت فشار قرار دادن دور از انصاف حمایتی است. کافیست یکی از متولیان امر به پای میز مذاکره با خود تولیدکنندگان بنشیند و هزینه تولید یک کیلو گوشت مرغ را با چند فرمول ساده محاسبه کند و هزینه های جاری یک مرغداری را که عموما هم مقروض به بانک ها هستند را در نظر بگیرند و در آخر قیمت نهایی برای فروش منطقی را ببینند. آن وقت محاسبه میزان ضرر و توان تحمل این ضرر را متوجه خواهند شد.
مرغدارهای کرمان به نفس های آخر تولید خود نزدیک شده اند و این یک زنگ خطر بزرگی است که قبلا نمونه آن را در استانهای تهران و زنجان دیده ایم. مسئولین هرگز فراموش نکنند که حذف یک تولیدکننده گوشت مرغ از زنجیره تولید ضررهای بسیار هنگفتی را به جامعه منطقه و استان می رساند.
هنر یک مسئول و دلسوز مردم در زنده نگه داشتن بنگاه تولیدی محصول مورد نیاز مردم در خود آن منطقه است وگرنه هر آدمی می تواند کرکره یک مغازه را ببندد و به عواقب آن کاری نداشته باشد.
شما می توانید در زیر نمونه هایی از نامه هایی را مشاهده کنید که فریادهای آخر مرغداران کرمان را در آن می توانید بشنوید.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com