نمایش علم و تکنولوژی در نمایشگاه دام بزرگ ایتالیا

نمایش علم و تکنولوژی در نمایشگاه دام بزرگ ایتالیا
نمایشگاه‌ بین‌المللی دام‌پروری کرمونا (Cremona) یک نمایشگاه تخصصی دام‌پروری ( دام بزرگ و گاوهای شیری ) در ایتالیا است.
عکاس: علی حسینی - مدیر مسئول

این نمایشگاه که مکانی مناسب برای آشنایی با بهترین مدل‌های دام‌پروری است، قدمتی 72 ساله دارد و همه ساله بیش از 400 رأس گاو، از بهترین فارم‌های پرورشی ایتالیا در آن حضور پیدا می کنند تا آخرین پیشرفت‌های ژنتیکی خود را به نمایش بگذارند.





این نمایشگاه که همه ساله در حوالی ماه اکتبر برگزار می‌شود، با انستیتوها، انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی بسیاری همکاری دارد و 45 درصد از بازدیدکنندگان این نمایشگاه از فعالان صنعت دام‌پروری هستند. در سال 2017 میلادی، 800 برند بین‌المللی در کرمونای ایتالیا شرکت کرده و 62000 نفر از متخصصان این صنعت از این نمایشگاه بازدید کردند


اما یکی از مسائل بسیار آموزنده و مهم این نمایشگاه در سال 2017 و 2018 برگزاری منظم و پر بار پر طرفدار کنفرانس، سمینار و کارگاه های تخصصی بود که در جریان نمایشگاه برگزار میگردید طوری که در سال 2017 بیش از 111 کارگاه و در سال 2018 بیش از 129 کارگاه در آن برگزار شد.


از نظر طبقه بندی و دسته بندی تخصصی سان ها ، این نمایشگاه دارای 4 بخش و یا ناحیه مجزای دهکده شیر، دهکده تکنولوژی (تولید شیر)، دهکده بیولوژی و دهکده بیو انرژی است.
کرمونا 2018
نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور کرمونا 2018، در تاریخ 24-27 اکتبر (2 الی 5 آبان 97) در شهر کرمونا ایتالیا برگزار گردید؛ شهر کرمونا 23 درصد از گاوهای شیری ایتالیا و 44 درصد از شیر ایتالیا را تولید می‌کند و ارزش تولید صنعت کشاورزی این شهر، چیزی بالغ بر 3/12 میلیارد یورو است. ( یک درآمد غیروابسته به نفت )
کشورهای ایتالیا، اسپانیا، اتریش، آمریکا، هلند، دانمارک، فرانسه، آلمان، نیجریه، انگلستان، برزیل، جمهوری چک، ایرلند و فنلاند از شرکت‌کنندگان در کرمونای 2018 بوده‌اند و برای نمایش توانمندی های خود در این نمایشگاه غرفه داشته‌اند.




در همین جا باید از سازماندهی منظم و مرتب بخش بازرگانی سفارت ایتالیا ( ICT ) در کشورهای مختلف جهان من جمله ایران یاد کرد که با یک هدف بزرگ با عنوان معرفی ایتالیا و صنعت دامپروی آن به جهان هیئت‌های تجاری و علمی بسیاری را با صرف هزینه های کلان، آن هم برای نمایشگاهی که هفت دهه از فعالیت آن می گذرد و دارای نام و برند بین المللی می باشد را در شکل هیئت های تجاری به این کشور فراخواند تا از این نمایشگاه دیدن نمایند و قدمت چندین ساله آن باعث نگردید تا از اهمیت معرفی آن کاسته شود .


همانطور که گفته شد در جریان این نمایشگاه، کنفرانس‌ها، سمینارها، همایش‌ها و نشست‌های متعددی برگزار گردید که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
-کنفرانس WATEC؛ این کنفرانس که در اولین روز نمایشگاه برگزار گردید به بررسی راهکارهای کاهش مصرف آب در فارم‌ها و استفاده از آبیاری قطره‌ای پرداخت.
-«چگونه نوآوری دیجیتال می‌تواند در صنعت گاو شیری رقابت ایجاد کند»؛ این عبارت، عنوان سمیناری است که به همت شرکت Smart Agrifood Observatory و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان برگزار گردید.
-کنفرانس شرکت Ozolea vet پیرامون موضوع مقاومت آنتی‌بیوتیکی، از جمله کنفرانس‌های برگزار شده در دومین روز نمایشگاه کرمونا بود.
-سمینار شرکت Cynomys؛ این سمینار، در مورد بررسی آب و دیگر پارامترها برگزار گردید تا به این ترتیب هزینه‌های مدیریت برای گاو داران کاهش یافته و سطح تولید افزایش داشته باشد.
-در همایشی که پیرامون موضوع شیر خام در این نمایشگاه برگزار گردید، نتیجه‌گیری شد که فارم‌هایی که رفاه بیشتری برای حیوانات دارند میزان بیشتری برداشت می‌کنند.
-«رد مسئله خطر شیر و تشویق به استفاده نکردن از آن» موضوع یک نشست در این نمایشگاه بود که در این نشست سعی بر این شد که شیر را به عنوان طلای سفید معرفی کنند.

زمانی به اهداف بزرگ این نمایشگاه پی می برید که جیان مارکو سانتیینسو، وزیر کشاورزی ایتالیا در ضمن دیدار از این نمایشگاه از مسئولین نمایشگاه برای تلاش در جهت ارتقای صنعت دام شیری تشکر میکند و می گوید با سرمایه‌گذاری 25 میلیون یورویی دولت برای استارت آپ های ایتالیایی بخش غذای ایتالیا متحول خواهد شد و ایتالیا باید خود را برای این تحویل بزرگ آماده کند.

جوایز نمایشگاه
در این نمایشگاه جایزه Targa Beltrami که مربوط به نوآوری در بخش کشاورزی است به شرکت‌های زیر اهدا شد:
نوآوری «پرورش دقیق دام»
رتبه اول: کمپانی Delaval برای محصول delaval vms V300
رتبه دوم: ozolea Vet برای یکپارچگی و انسجام تولید در این شرکت
رتبه سوم: شرکت Progetto Omega-Deatech به دلیل گزارش ویژه خود
نوآوری در بخش مؤثر بودن انرژی در بخش کشاورزی
رتبه اول: کمپانی DeLaval برای محصول delaval optiduo
رتبه دوم: شرکت Biolectric italia برای «ریز گیاهان در بیوگاز»
رتبه سوم: جایزه ویژه به Tommaso Cinquemani ژورنالیست، به دلیل فعالیت‌های او در حوزه نوآوری تکنولوژیک و دیجیتال در بخش کشاورزی و دام‌پروری
هم‌چنین در طول این نمایشگاه از سارا و النا فراری با دادن جایزی ای تقدیر به عمل آمد؛ این دو خواهر، دام‌پروری خانوادگی خود که قدمت 300 ساله داشته را مدیریت کردند و آن را به یک کمپانی با 300 رأس گاو و 250 کیلووات در ساعت بیوگاز تبدیل کردند.

شما می توانید فیلم مربوط به این رویداد را در زیر مشاهده نمایید
دانلود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com