کاهش قیمت گوشت قرمزباادامه روند واردات

کاهش قیمت گوشت قرمزباادامه روند واردات
واردات گوشت قرمز درراستای کنترل قیمت این محصول و جلوگیری ازافزایش ناگهانی آن به صورت دنباله داردرحال انجام است به طوری که تا ۱۹فروردین، ۹۲ هزارراس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان ازکشور رومانی حمل و کشتار شده است. همچنین مجوز واردات بهداشتی برای ۱۱۸ هزارتن گوشت گوسفند، ۲۲ هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تاکنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.
 در ادامه این مسیر دوشنبه (دوم اردیبهشت ماه) نیز دردو پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ۹۲ تن گوشت گرم قزاقستانی وارد کشور شد. این شرکت هواپیمایی در مرحله اول محموله ۴۱ تنی گوشت گرم رااز فرودگاه شینکنت قزاقستان به فرودگاه پیام باهواپیمای بویینگ B۷۴۷ باری منتقل کرد. همچنین درپرواز دوم بوئینگ ایران‌ایر،محموله ۵۱ تنی گوشت گرم از فرودگاه تاراز قزاقستان به فرودگاه پیام با هواپیمای بویینگ B۷۴۷ باری جابه‌جا و وارد کشور شد. بنابراین گزارش روند واردات گوشت قرمز به کشورادامه داردتا جایی که بنا به گفته رئیس انجمن تامین کنندگان دام کشور روزانه 180 تا 200 تن گوشت گرم گوسفندی وارد کشور می شود. «منصور پوریان» در این باره گفته است: «تاکنون ۹۲ هزار راس دام سبک زنده وارد کشور شده است، ضمن آنکه واردات دام سنگین در حال انجام است و پیش بینی می‌شود که اولین پارت تا هفته آینده وارد شود. با توجه به شرایط مناسب واردات و توزیع بره‌های داخل از ابتدای سال در بخش دام زنده و لاشه باکاهش قیمت روبروبودیم به طوری که دربخش دام زنده ۱۰هزار و لاشه ۱۵ هزارتومان کاهش قیمت داشتیم.» به گفته این مقام مسئول،با توجه به افزایش عرضه دام زنده داخلی درکنار واردات بسیاری از دامداران نگران نبود بازار و انباشت دام در واحد‌ها را دارند و با توجه به عرضه گسترده دام داخل و گوشت وارداتی در کشور پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت گوشت در بازارادامه یابد و باافزایش عرضه بیش ازحد نیازکشور،طی ماه‌های آتی باکاهش شدید قیمت دربخش دام گوشت روبرو خواهیم بود. بنابراین گزارش بر این اساس امروز (دوشنبه 9 اردیبهشت) نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی درعمده فروشی‌ها ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان بود این درحالی است که به گفته کارشناسان نرخ منطقی هر کیلو دام زنده ۲۷ تا ۳۰ هزار و لاشه گوسفندی درب عمده فروشی‌ها ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان است که به نظرمی رسدبا اعمال سیاست های دولت برای جلوگیری ازگرانفروشی و عرضه وتولید بیشترگوشت زمینه رسیدن به این نرخ به زودی فراهم شود.
 
نظرات شما
  •  

    آرش گفت : ۹۸/۰۲/۱۰

    یعنی تو این مسئولین مملکت یه نفر پیدا نمیشه یه ذره به فکر دامدارای بدبخت باشد با این رشد سرسام آور هزینه ها به خصوص علوفه و عدم حمایت دولت بازم خبری از حمایت از تولید داخلی نیست پشتیبانی امور دام که شده پشتیبان دلالان و رانتخوارها با ادامه این روند چیزی به نام تولید داخلی مسمونه که آقایون شعار رونقشو میدند به دروغ

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com