کسری 1200 تن تخم‌مرغ در همدان

کسری 1200 تن تخم‌مرغ در همدان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه تولید گوشت قرمز در استان کسری ندارد، گفت: تولید گوشت قرمز در استان همدان مازار بر مصرف است اما این تولید به جای اینکه وارد بازار استان شود به سایر نقاط می‌رود.
محمد نظرپور در گفت‌‎وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف سالیانه گوشت قرمز در همدان سالانه 21 هزار تن است ، اظهارکرد: سال گذشته 28 هزار و 600 تن گوشت قرمز در همدان تولید شده که 7600 تن مازاد بر مصرف بوده است.
وی با اشاره به اینکه واحدهای موجود فعال است، تصریح کرد: برنامه تولید امسال 30 هزارتن است که در 6 ماهه اول 17 هزار و 900 تن تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش تولید دارد.
وی افزود: مدتی است که دام از استان خارج می‌شود که از عوامل اصلی افزایش قیمت در بازار است که اخیراً در جلسه تنظیم بازار تصمیماتی گرفته شده و قرار شده دامپزشکی اجازه خروج دام را محدود کند تا اول نیاز بازار تأمین شود.
نظرپور با بیان اینکه صادرات دام ممنوع است، خاطرنشان کرد: خروج دام از استان به استانی دیگر ممنوع نیست به‌طوریکه ما بخش زیادی از بازارهای استانهای قم، اصفهان و استانهای شمالی را تأمین می‌کنیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره قیمت گوشت مرغ در بازار نیز افزود: قیمت مرغ در بازار همدان 10 هزار و 800 تومان است که قیمتی منطقی و حتی کمتر از قیمت تمام شده تولید است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار تن گوشت مرغ در همدان تولید شده است، ادامه داد: 3هزار تن از این میزان تولید مازاد مصرف بوده است.
نظرپور خاطرنشان کرد: تعهد تولید درسالجاری 50هزار تن است که در 6 ماهه اول سال 50 درصد آن تولید شده است.
وی با تأکید براینکه وضعیت تولید مرغ در استان خوب است، تصریح کرد: مرغداران امسال مشکلات زیادی از جمله نرخارز، تأمین نهاده‌ها و اعتصاب کامیون داران را پشت سر گذاشتند که کمر مرغداران را شکست و هنوز هم پس لرزه‌های آن برای مرغداران وجود دارد اما مرغداران با وجود مشکلات به تولید خود ادامه دادند و ما از تولیدکنندگان ممنونیم .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اینکه گفته شده کمبود تخم مرغ در استان باعث افزایش قیمت این محصول شده است،  یادآور شد: امسال تعهد تولید 17 هزار و 400 تن تخم مرغ در استان را داریم که در 6 ماهه نخست سال در واحدهای صنعتی 8400 تن تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته بنابراین حداکثر کسری ما 1200 تن است.
نظرپور عنوان کرد: طی 2 سال اخیر تلاش کرده‌ایم واحدهای مرغ تخم‌گذار استان را اضافه و یا افزایش ظرفیت دهیم که با توجه به اینکه سیاست سازمان ایجاد واحدهای جدید نیست بنابراین ظرفیت واحدها را افزایش داده‌ایم به‌طوریکه واحد تولید تخم مرغ شهرستان بهار را با افزایش ظرفیت به 240 هزار تن رسانده‌ایم و تلاش می کنیم تعدادی از واحدهای مرغ گوشتی شهرستان اسدآباد را به تخم گذار تبدیل کنیم تا تولید تخم مرغ استان به اندازه نیاز برسد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com