۲۶۰ شرکت وارد کننده گوشت قرمز هستند

۲۶۰ شرکت وارد کننده گوشت قرمز هستند
ورناصری گفت: نخستین محموله گوسفند زنده که حدود ۵۰ هزار رأس است، تا پایان هفته وارد می‌شود و در مراحل بعد حدود ۹۰ هزار رأس وارد خواهد شد.
حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ، با اشاره به اینکه عرضه مرغ گرم و منجمد در شهر تهران ادامه دارد، اظهار کرد: عرضه گوشت مرغ منجمد و گرم را افزایش دادیم تا در دسترس مردم قرار گیرد.
به گفته وی، هر کیلو گوشت مرغ گرم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ و مرغ منجمد با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در سازمان میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.
ورناصری ادامه داد: هم اکنون در تهران بالای ۲۰۰ تن گوشت مرغ در سطح میادین عرضه شد، در حالیکه روز‌های قبل میزان عرضه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن بوده است.
این مقام مسئول افزود: با کاهش قیمت مرغ در بازار طبیعی است که دیگر نیازی به توزیع مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار نیست.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع ۳۰ هزارتن گوشت مرغ طی دو ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: در مقطع قبلی هر کیلو مرغ گرم با نرخ ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شد، در حالیکخ طی یک ماه اخیر قیمت به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ منجمد اثر خود را بر قیمت‌های بازار طی روز‌های آینده خواهد گذاشت، بیان کرد: سازمان حمایت نرخ مصوب هر کیلو گوشت مرغ گرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است و ما به دنبال این هستیم تا قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها را به این رقم نزدیک کنیم.
واردات دام زنده برای تعادل بازار تا پایان هفته انجام می شود
ورناصری درباره گوشت قرمز گفت: واردات گوشت قرمز از کشور‌های مختلف در حال انجام است، ضمن آنکه واردات دام زنده برای تعادل بازار وارد می‌شود و تا پایان هفته واردات گوسفند زنده با کشتی را خواهیم داشت.
وی از واردات نخستین محموله گوسفند زنده تا پایان هفته خبر داد و افزود: نخستین محموله گوسفند زنده که حدود ۵۰ هزار رأس است، تا پایان هفته وارد می‌شود و در مراحل بعد حدود ۹۰ هزار رأس وارد خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: با واردات این دام‌های زنده و عرضه به بازار کاهش قیمت گوشت را شاهد خواهیم بود، ضمن آنکه در ۲ روز گذشته ثبات نسبی در بازار گوشت قرمز ایجاد شده است.
ورناصری تعیین قیمت گوشت‌های وارداتی را بر مبنای اعداد و ارقام سازمان حمایت با حداقل سود برای واردکنندگان اعلام کرد و گفت: هم اکنون رقمی حدود ۴۲ هزار تومان است.
این مقام مسئول درباره اینکه آیا امکان واردات برای تمامی افراد وجود دارد، اظهار کرد: بر مبنای ضوابط و مقررات اعلام شده برای ثبت سفارش و دریافت مجوز‌های بهداشتی، متقاضیان می‌توانند به معاونت توسعه بازرگانی وزارت صمت، جهاد کشاورزی یا سازمان دامپزشکی مراجعه کنند.
وی وارد کنندگان گوشت گوسفندی را حدود ۱۷۰ شرکت اعلام کرد و افزود: برخی شرکت‌ها هم گوشت گوساله وارد می‌کنند که در مجموع ۲۶۰ شرکت وارد کننده گوشت قرمز هستند و طبیعی است که برخی از این شرکت‌ها ممکن است از توان و ظرفیت بالاتر و سابقه بیشتری برخوردار باشد و در مقابل برخی دیگر از شرکت‌های تازه وارد، توان چندانی ندارند.
ورناصری از افزایش ۲ برابری تامین گوشت گوسفندی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: واردات گوشت گوساله تقریبا ۲ برابر سال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره تولید و عرضه گوشت مرغ بیان کرد: برنامه ریزی‌ها نشان می‌دهد که در دی و بهمن امسال رقمی حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ میلیون قطعه بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین این اقلام را به عهده دارد و همواره انتظار می‌رود که سیستم‌های نظارتی کار خود را به خوبی انجام دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com