بازار نهادهای دامی ثبات لازم را دارد

 بازار نهادهای دامی ثبات لازم را دارد
دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک ما در شرایط مناسبی است. این ذخایر برای مدت‌زمان مناسبی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تهیه شده و وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی عادی است و هیچ افزایش قیمتی به دلیل عدم واردات و یا مشکلات ناشی از ویروس کرونا نداشته‌ایم.
کاوه زرگران در خصوص آخرین وضعیت واردات مواد غذایی و نهاده‌های دامی با وجود بسته شدن مرزها و شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به خودکفایی در تولید مرغ و شیر خام ما در نهاده‌های ذرت، کنجاله و جو به دلیل مصرف زیاد به خارج وابستگی داریم و همه ساله حجم زیادی از این نهاده‌های دامی وارد کشور می‌‌شود.
وی ادامه داد: با وجود بسته شدن مرزها و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر هیچ مشکلی برای واردات این اقلام وجود ندارد و تنها مشکل ما بحث تامین ارز و تخصیص آن است. اکنون بسیاری از محموله‌ها در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه شده و حجم مناسبی از این اقلام در بنادر وجود دارد که منتظر تخصیص ارز هستند.
عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: وضعیت ذخایر استراتژیک ما در شرایط مناسبی است. این ذخایر برای مدت‌زمان مناسبی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تهیه شده و وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی عادی است و هیچ افزایش قیمتی به دلیل عدم واردات و یا مشکلات ناشی از ویروس کرونا نداشته‌ایم. هم‌اکنون نیز واردات ادامه دارد و هیچ منعی از سوی فروشندگان خارجی اعمال نشده است؛ به طوری که در حال حاضر کشتی‌ها در بنادر ایران در حال تخلیه محموله‌های خود هستند و فقط اقدامات ضدعفونی و بهداشتی بیش از گذشته شده است و کشتی‌ها پس از تخلیه بار با ضدعفونی کامل بنادر ایران را ترک می‌کنند.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۱۲/۲۰

    یکی از موارد بسیار مهمی که توجه و اجرای آن میبایستی از سوی سازمان دامپزشکی بیشتر به مورد اجرا در می‌آمد، نظارت _ تخلیه _ انبارش، ضد عفونی انبار ها و جایگاه های نهادهای دامی در بنادر بوده است.
    همانگونه که واقف هستیم سالم بودن این نهاده ها سهم بسیار مهمی را مرتبط با تامین امنیت غذایی درجامعه ایفاء می‌نماید،
    جای بسی قدردانی و سپاس از آقای دکتر رفیعی پور را داریم، زیرا اقدامات فنی _ بهداشتی که بطور کاملآ ملموس، با بررسی و بازنگری هایی که به دستور ایشان در مورد نهاده ها صورت گرفته است را می‌توان در کارخانجات مرتبط، مشاهده نمود.
    ارتقاء سطح بهداشتی و کیفیتی موارد فوق را می‌توان با نگاهی تعمق وار و علمی به آن پی برد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com