بحران توزیع تخم مرغ های آلوده در اروپا دامن گیر فرانسه و انگلیس شد

 بحران توزیع تخم مرغ های آلوده در اروپا دامن گیر فرانسه و انگلیس شد
بحران توزیع میلیون ها تخم مرغ های آلوده به سم «فیپرونیل» (fipronil) که از هلند به دیگر نقاط اروپا همچون آلمان ارسال و در بازار این کشورها توزیع شده بود، در فرانسه و انگلیس نیز گزارش شده است.
 رسوایی توزیع تخم مرغ های آلوده به این سم که برای کشتن شپش بکار می رود، هفته گذشته مطرح و بر اثر آن 180 مزرعه مرغداری در هلند تعطیل شد.
بحران توزیع تخم مرغ های آلوده در اروپا بیش از همه دامن گیر کشورهای آلمان، سوئیس و سوئد شده است و بر اثر آن میلیون ها تخم مرغ از بازار این کشورها جمع آوری شد و پیش بینی می شود که نزدیک به 50 میلیون قطعه مرغ معدوم شده باشند.
اداره ایمنی مواد غذایی انگلیس با بیان اینکه تعداد تخم مرغ های وارد شده به این کشور محدود (21 هزار) و خطر آن برای سلامت جامعه بسیار ضعیف است، افزود: اما تحقیقات فوری در زمینه توزیع این تخم مرغ ها در کشور آغاز شده است.
چند روز پیش آلمان از بلژیک و هلند خواست که تحقیقات کاملی برای رسیدگی به پرونده توزیع میلیون ها تخم مرغ آلوده به سم که از آن به عنوان یک تقلب یاد کرده است، آغاز کنند.
در همین چارچوب، «کریستین اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد»، تاکید کرد: انتظار داریم مقام های ذیصلاح به ویژه مقام های بلژیکی و هلندی، برای روشن شدن این موضوع، به سرعت و به طور کامل وارد میدان شوند.
در همین چارچوب خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که فروشگاه های زنجیره ای سراسر اروپا به رهبری آلمان، چندین میلیون تخم مرغ هلندی مشکوک به یک سم حشره کش «فیپرونیل» را جمع آوری کرده اند.
وزارت کشاورزی آلمان با اعلام اینکه این کشور به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است، در بیانیه ای از جمع آوری دست کم سه میلیون تخم مرغ آلوده خبر داد و افزود: چندین سوپر مارکت بزرگ زنجیره ای نیز این محصولات را از زنجیره فروش خود خارج کرده اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com