زیان 1200 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ

 زیان 1200 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار گفت: در حال حاضر مرغداران بر اساس قیمت مصوب در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان 1200 تومانی مواجه هستند.
صادرات 200 میلیون دلاری تخم مرغ / زیان 1200 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغرضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت صادرات تخم مرغ اظهار داشت: اکنون صادرات تخم مرغ به عراق روزانه 250 الی 300 تن بوده درحالی که یک ماه گذشته به طور میانگین 600 الی 700 تن صادرات داشته‌ایم.
 وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری به طور میانگین کیلویی 2 هزار و 800 تومان بوده که با توجه به اعلام نرخ مصوب از سوی وزارت جهاد باید کیلویی 4 هزار تومان باشد گفتنی است این امر زیان هزار و 200 تومانی مرغداران را در فروش هر کیلو تخم مرغ نشان می‌دهد.
 ترکاشوند در ادامه گفت: درواقع تنها دولت با حمایت و پرداخت یارانه به صادرکنندگان می‌تواند از مازاد تولید که به زیان مرغداران است جلوگیری کند و از سویی قرار است منابعی که سال گذشته برای حمایت از صادرات در اختیار صندوق حمایت از طیور قرار گرفته در راستای حمایت از صادر کنندگان مورد استفاده قرار گیرد که متأسفانه تاکنون این امر عملیاتی نشده است.
 مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار تصریح کرد: با توجه به توقف دو ماهه صادرات تاکنون 51  هزار تن صادرات به بازارهای هدف صورت گرفته که همواره بنده معتقدم در صورت ادامه این روند شاهد کاهش صادرات نسبت به سال گذشته نخواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com