عدم برنامه‌ریزی مسئولان دولتی و دپو نهاده‌های دامی

 عدم برنامه‌ریزی مسئولان دولتی و دپو نهاده‌های دامی
 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کالاهای اساسی نظیر نهاده‌های دامی در شرایط تحریم با سختی تهیه و وارد کشور می‌شوند لذا وجود مشکلات ناشی از حمل بار و انباشت آنها در بنادر زیبنده کشور نیست.
سید البرز حسینی، در رابطه با مشکلات توزیع نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر کشور، گفت: توزیع نهاده‌های دامی سالیان سال بدون وقفه در حال انجام بود که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم برنامه ریزی مشخص، برای حمل نهاده‌های دامی از بنادر به سایر نقاط کشور دچار مشکل هستیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت تدوین برنامه جامع حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی اضافه کرد: برای توزیع بهتر و سریع‌تر کالاهای اساسی باید محل‌های مختلفی را در کشور برای دپو و نگهداشت در نظر بگیریم و تنها برخی از بنادر محل نگهداری کالاهای اساسی به ویژه نهاده دامی نباشد.
وی ادامه داد: کالاهای اساسی با مسائل و مشکلات متعددی وارد کشور شده و متاسفانه پس از طی مراحل مختلف در گمرکات کشور به دلیل نبود سیستم جامع و مناسب توزیع و حمل و نقل در انبارهای نزدیک بنادر دپو می‌شوند که توزیع آن به یکباره فشار زیادی به سازمان راهداری و حمل و نقلی کشور تحمیل می‌کند به نحوی که برای عبور از بحران‌ها پیش آمده مجبور به اعزام کامیون‌های زیر مجموعه خود و سایر دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: با توجه به اینکه در فصل برداشت گندم قرار داریم، برای کامیون داران به صرفه‌تر و راحتر است که به جای حمل بار از بندر، در منطقه خودشان و در مسافت‌های کوچک اقدام به حمل بار کرده و به همان میزان درآمد کسب کنند. لذا با وجود هزینه‌های سرسام آور نگهداری کامیون ها اعم از تعویض روغن، لاستیک و لوازم یدکی حمل بار از بنادر با مسافت‌های بالا برای کامیون‌داران به صرفه نیست. از این رو باید ضمن نوسازی ناوگان و حمایت از این قشر زحمت کش نسبت به افزایش منصفانه کرایه حمل بار آنها اقدام شود چرا که بسیاری ازآنها یک طرف مسیر را بدون بار و خالی طی کرده و استهلاک ماشین در این مسیر صرفه اقتصادی برایشان نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،کرد:  بی توجهی به مسائل مربوط به حمل بار و وتوزیع کالاهای اساسی در طول مدت موجب می‌شود برخی مواقع با چالش‌های جدی مواجه شویم به حدی که برای برون رفت از آن ناچار به استفاده از خودروهای سایر دستگاه‌ها می‌شویم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم اعمال سیاست‌های تشویقی برای کامیون‌داران اضافه کرد: به دلیل تعدد کالا جهت بارگیری، کامیون داران انگیزه کافی برای حمل بار از بنادر ندارند، ضمن اینکه خود مالکیتی بودن کامیون‌ها نیز موجب شده مشکلاتی زیادی در حوزه حمل کالاهای اساسی داشته باشیم در همین راستا اگر کامیون‌ها تحت نظر شرکت‌های خصوصی قرار می‌گرفتند، این امر راحت‌تر مدیریت  شده و به خدمت گرفته می‌شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کالاها در شرایط تحریم با سختی تهیه و وارد کشور می‌شوند لذا وجود مشکلات ناشی از حمل بار و انباشت کالاهای اساسی زیبنده کشور نیست از این رو مجلس به همراه مسئولان مربوطه و کارشناسان باید مسئله مذکور را بررسی و بر اساس آن طرح‌های تشویقی را پیگیری کند. ضمن اینکه متعقدم عمده مشکلات امروز کشور و دپو بیش از 3 میلیون تن نهاده دامی ناشی از عدم برنامه ریزی مناسب توسط ارکان مختلف دولت است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com