فعالیت ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ در خراسان جنوبی

 فعالیت ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ در خراسان جنوبی
فضائلی راد از فعالیت ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۷ هزار و ۶۰۰ قطعه در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد سالانه ۶۰۰ تن گوشت در استان تولید می‌کند که منجر به ایجاد شغل شده است.
 علیرضا فضائلی‌راد مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی در زمینه پرورش مرغ و تخم‌مرغ زنجیره کاملی از جمله کارخانه مرغ مادر، جوجه‌کشی، خوراک دام و کشتارگاه وجود دارد.
 وی با بیان این‌که در خراسان‌جنوبی ۶۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه مرغ وجود دارد، افزود: از این تعداد واحد سالانه ۵۷ هزار تن گوشت تولید می‌شود که مازاد نیاز استان است.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: 39 واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار با ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در استان وجود دارد که تولیدات آن سالانه به حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.
فضائلی راد از فعالیت ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۷ هزار و ۶۰۰ قطعه در استان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد واحد سالانه ۶۰۰ تن گوشت در استان تولید می‌کند که منجر به ایجاد شغل شده است.
وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی چهار واحد پرورش بوقلمون صنعتی وجود دارد که به طور متوسط سالانه ۵۰۰ تن گوشت تولید می‌کند. 
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۷۴۷ واحد پرورش زنبور عسل با ۳۰ هزار کندو فعال است که سالانه ۱۸۰ تن عسل تولید می‌کند.
فضائلی راد بیان کرد: پرورش کرم ابریشم یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است که در این زمینه در استان ۶۴ بهره‌بردار داریم و به طور متوسط سالانه چهار هزار و ۷۱۲ کیلو پیله تولید می‌کنند.
وی افزود: پرورش کرم ابریشم از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.
 

 
کلمات کلیدی واحد پرورش شتر مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com