مرغداران توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند

 مرغداران توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند
علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران ، با اشاره به اینکه کمبودی در تامین واکسن نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر انواع مختلف واکسن به وفور در کشور وجود دارد و تنها تولیدکنندگان به سبب نوسان نرخ ارز به قیمت اعتراضاتی دارند.
او با اشاره به اینکه بیماری خاصی را در حوزه دام و طیور در استان شاهد نیستیم، افزود: نبود بیماری در استان بدان معناست که کمبودی در توزیع واکسن وجود ندارد.
شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در کمین مرغداران
بابایی نسبت به شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان هشدار داد و گفت: با توجه به بحث سرمای هوا، اطلاع رسانی موارد پیشگیری در خصوص آنفلوانزا حاد پرندگان به مرغداران شده است تا مورد خاصی پیش نیاید.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران درباره روند مقایسه بیماری دام و طیور با مدت مشابه سال قبل بیان کرد: امسال نسبت به سنوات گذشته، سال بی خطری را پشت سر گذاشته‌ایم که مربوط به اقدامات سال‌های گذشته است.
او ادامه داد: با توجه به بحث واکسیناسیون گله‌های پرخطر طیور، بحث بیماری دام به حداقل رسیده که امیدواریم این روند ادامه یابد.
بابایی در پایان تصریح کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به کشور ما، همانند سنوات گذشته بحث بیماری‌های تنفسی طیور را خواهیم داشت که با اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های بهداشتی به مرغداران انتظار می‌رود که شاهد حداقل تلفات طیور باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com