سازمان تعاون روستایی:
واردات نهاده های دامی توسط خود تشکل‌ها انجام شود

 واردات نهاده های دامی توسط خود تشکل‌ها انجام شود
 مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  اظهار داشت: تشکل‌های گاوداران، مرغداران، پروار بندان و  مرغداران تخمگذار شرکت بازرگانی برای خود ایجاد کرده اند که فعایت های بازرگانی آنها  به صورت یکنواخت  انجام شود.
وی افزود: این شرکت برای خود سازمان تعاون روستایی نیست و ساختار مستقل از این سازمان دارد و ما تنها مسئولیت نظارت بر آنها را برعهده داریم.
معتمد  گفت: تولید کنندگان بخش کشاورزی خود این تشکل بازرگانی را ایجاد کرده اند و  این تشکل مسئولیت دارد که نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان را به صورت مستقیم تامین کند و از طرفی محصولات تولید آنها را به فروش برساند.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: تشکل های بخش کشاورزی برای ایجاد بتکا یا همان شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی ایران، کار قشنگی انجام داده اند زیرا این شرکت می تواند فعالیت بازرگانی داخلی به ویژه فعالیت های بازرگانی خارجی آنها را منسجم و از  ایجاد رقابت های منفی صادرات جلوگیری کند.
وی با انتقاد از بی برنامه بودن صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی ما بی برنامه و افسارگسیخته است و برخی صادرکنندگان داخلی حتی برای تسخیر بازارهای صادراتی اقدام به رقابت منفی می‌کنند.
معتمد گفت: این شرکت بازرگانی از تولید کنند بخش کشاورزی پول می گیرد و برای آنها نهاده های مورد نیاز را را وارد می کند و ما نیز تنها مسئولیت نظارت بر این تشکل را داریم.
وی در واکنش به انتقاد  شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی ایران از عدم حضور در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها گفت: مدیر این شرکت از دوستان ما است اما ما نمی توانیم به آنها به طور مثال به ایشان  اعلام کنیم که علوفه وارد نکن و به جای آن تخم مرغ وارد کن بلکه این تشکل سیاست های خود را بر اساس اتحادیه های و تعاونی های عضو خود، انجام می دهد.
معتمد درباره امکان واردات مستقیم نهاده های دامی توسط تشکل های تولیدی  و به نمایندگی بتکا  گفت: با توجه به وجود سامانه بازارگاه که توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مدیریت می شود تنها کسانی توانند  در سامانه ثبت نام کننده که یا مصرف کنندگان قانونی نهاده های دامی هستند یا اینکه وارد کنندگان حرفه ای و قدیمی این محصولات از سنوات گذشته هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرکت ها و تعاون های تحت نظر سازمان تعاون روستایی، به دنبال ورود  به سامانه بازرگان و واردات و فروش نهاده های دامی هستند اما این امر  توسط وزارت جهاد کشاورزی تنها  برای افرادی میسر است که سابقه خوبی داشته باشند.
معتمد گفت: ما به عنوان سازمان تعاون روستایی بارها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده ایم که به تشکل های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده های دامی بدهد اما وزارتخانه بر اساس سیاست های خود عمل می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com