پروانه تاسیس مرغداری در همدان صادر نمی شود

 پروانه تاسیس مرغداری در همدان صادر نمی شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادر نشدن پروانه تاسیس مرغداری طی سال جاری در این استان خبر داد.
محمد نظرپور با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداری های استان همدان تکمیل است گفت: در استان 504 واحد مرغداری گوشتی فعال هستند که سالانه 70هزار تن گوشت مرغ تولید میکنند.
وی افزود: مرغداری های استان همدان مازاد از نیاز استان تولید میکنند به همین دلیل در حال حاضر مجوز پروانه تاسیس واحد مرغداری جدید در استان صادر نمیشود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت واحد های جوجه ریزی در این استان خاطر نشان کرد: این واحدها با یک میلیون متر مربع مساحت ، ظرفیت تولید 8 میلیون و600 هزار قطعه در هر دوره را دارا میباشند.
نظر پور تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال 29 درصد میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ افزایش داشته است.
وی ارتقای شاخص های بهداشتی در واحدهای پرورشی را، از عوامل موثر در افزایش میران جوجه ریزی دانست و گفت : نظارت های بهداشتی دامپزشکی در طول دوره پرورش و هماهنگی تنگاتنگ صاحبان این واحدها با دامپزشکی می تواند سبب افزایش صنعت تولید گوشت سفید و بازگشت مطلوب سرمایه شود.
معاون بهبود تولیدات دامی با اشاره به قیمت مصوب مرغ بیان کرد: قیمتی که در جلسات و با اجماع سازمان صنعت، معدن، تجارت، فرمانداری و پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مصوب شد آن است که بر اساس نیاز بازار، قیمت تمام شده و متغیر در طول سال تعدیل خواهد شد.
نظرپور با اشاره به اینکه استان همدان 6/3 دهم درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است ورتبه دهم کشور را دارا می باشد ادامه داد: در کشور سالانه یک میلیون و 800 هزار تن گوشت مرغ تولید میشود.
در استان همدان 20 هزار تن مازاد مصرف گوشت مرغ وجود دارد و سرانه مصرف گوشت مرغ در استان برای هر نفر 26 کیلوگرم است.
 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۴/۱۱/۰۴

    كدام ..... مجوز مرغداري صادر مي كنه و كدام .... مي خواهد مرغداري بزنه، مگر اينكه پشتش يك رانت بزرگي خوابيده باشه. رانت يعني دزدي و خيانت به اموال ملت. وگرنه همه مرغداران مرغداريشان را براي فروش گذاشته اند.

    پاسخ...
  •  

    تورج گفت : ۹۸/۰۳/۲۰

    با سلام خدمت مدیران سایت. آقا ی معاون میشه بفرمایید منظور از ظرفیت مرغداریهای استان یعنی چی اولا ظرفیت صدور مجوزتولیدمرغ در استان صحیح است دوما اگه ظرفیت مرغداری در کشور اشباع هست چرا مردم از گرونی مرغ و تخم مرغ به خیابانها ریختند سوما اگه حمایت کردیم و صادرات انجام گرفت مشکلی پیش میاد یا می ترسید ارز به کشور وارد بشه؟ بابا چرا به جای اینکه از زنجیره تولید حمایت کنیم جلوی صدور مجوز رو به بهانه اشباع گرفتیم آب نداریم خاک نداریم جوان بیکار نداریم یا مصرف کننده نداریم یا نهایتا همسایه های گرسنه نداریم ؟ به نظر من مشکل اصلی در تولید مرغ و تخم مرغ تامین برخی نهاده هایی هست که از بیرون وارد می کنیم که برای این مشکل هم عزم جدی اداره کشاورزی برای تامین و کشت ذرت دانه ای و جو از بهترین اقدامات میتونه باشه و .......

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com