کاهش ٤ درصدی تولید گوشت در کشتارگاه‌های رسمی

 کاهش ٤ درصدی تولید گوشت در کشتارگاه‌های رسمی
وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور طی سال ١٣٩٦ در مجموع ٤٢٩ هزار تن گزارش شده است.
چکیده آمار کشتار دام کشتارگاه‌های کشور مربوط به سال ١٣٩٦ منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور طی سال ١٣٩٦ در مجموع ٤٢٩ هزار تن گزارش شده است که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
سهم گوشت گاو و گوساله با ٢٢٣ هزار تن وزن لاشه حدود (٥٢ درصد)، گوسفند و بره با ١٦٢ هزار تن (٣٧,٦ درصد)، بز و بزغاله با ٣٤ هزار تن ( ٧,٨درصد) و سایر انواع دام‌ها با ١١ هزار تن  (٢.٦درصد) از کل لاشه قابل مصرف بوده است.
با اجرای این آمارگیری، هر ساله میزان کشتار انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های رسمی کشور توسط مرکز آمار ایران اعلام می‌شود. این آمارگیری از سال ١٣٤٧ هر ساله توسط مرکز آمار ایران اجرا و نتایج آن منتشر می‌شود.

میزان تولید گوشت در سال 1396
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٩٥ موید کاهش ٤ درصدی مقدار تولید گوشت در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به سال قبل برای گوسفند و بره ٨ درصد، برای بز و بزغاله ٣ درصد، برای گاو و گوساله ٢ درصد و برای گاومیش و بچه گاومیش ٨ درصد بوده است. مقدار تولید گوشت برای شتر و بچه شتر ٣٧ درصد افزایش داشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com