40 درصد مرغداری های اصفهان تعطیل شدند

40 درصد مرغداری های اصفهان تعطیل شدند
به دلیل انباشتگی بیش از حد تولید و عدم صادرات قابل توجه گوشت سفید، مرغداری ها با مشکلات فراوانی همراه شده اند که ترک کار را به صرفه تر از ادامه فعالیت می دانند.
اسدالله بیدرام  تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی فراوانی که دامن گیر مرغداری های استان اصفهان شده، تاکنون 40 درصد از این واحدها تعطیل شده اند.
رئیس تعاونی مرغداران استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید از نظر اقتصادی به صرفه نیست، افزود: با توجه به آمارهای موجود، اکنون یک میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی، گوشت مرغ در کشور تولید می شود که اگر فکری به حال آن نکنند، روز به روز به تعداد مرغداری های تعطیل شده افزوده می شود.
به گفته بیدرام، صدور پروانه های غیرکارشناسی و انبوه، عامل اصلی انباشتگی در تولید است و به طور میانگین، یک واحد که سالانه هزارتن تولید دارد، به دلیل فاصله هزار تومانی قیمت تمام شده با نرخ فروش در هر کیلوگرم، سالی یک میلیارد تومان ضرر می کند.
رئیس تعاونی مرغداران اصفهان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اگر چه سیاست تولید مرغ سایز (کمتر از 1300گرم) را دنبال می کند اما درواقع چیزی که در بطن بازار وجود دارد، برخلاف آن را به اثبات می رساند. به عبارتی اکنون مرغ درشت را به طور متوسط کیلویی 4800 تومان از مرغدار می خرند و این در حالی است که مرغ سایز، 4200 تومان قیمت دارد، بنابراین مرغدار برای کسب سود بیشتر، مرغ درشت به بازار عرضه می کند.
بیدرام معتقد است که همین موضوع، فرصت صادرات این محصول را نیز از ما گرفته؛ چرا که کشورهای خریدار، تنها مرغ سایز را می پذیرند، بنابراین انباشتگی بیش از حد تولید به تعطیلی 40 درصدی مرغداری ها انجامیده است.

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۰۶/۲۸

    آقا اگر در خانه کس است یک حرف بس است، اینکه قیمت مرغ زنده بایستی حداقل 4500 و حداکثر 5000 تومان در نوسان باشد تا تولید در این بخش اقتصادی باشد، وگرنه هر روز به جمع نابود شدگان اضافه خواهد شد. ولی آیا دولتی وجود دارد که این را بفهمد و بتواند مدیریت کند؟ یا اینکه همین بازار هرج و مرج میدان مناسبی برای مافیای کثیف قدرت و ثروت است و باید همچنان .... کنند؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۴/۰۶/۲۸

    جناب بیدرام سلام . انهائیکه تبلیغ مرغ سایز همسان تولیدات اروپائی را میکنند از مرغ فقط خوردنش را میدانند وانهم ازنوع مفتش که با شرایط تولیدوامکاناتی که مرغداران مادارند فقط توسط تولیدکنندگان ایران امکانپذیرست دلیل این مطلب اثر بخشی بهای جوجه یکروزه بر قیمت نهائی تولید است. بعنوان مثال شما جوجه 1600 تومانی بخرید ومرغ سایز تولید کنید سپس ببهای هر کیلو 3800 تومان بکسر 200تومان بصورت نقدی بفروشید .بنابراین مرغداران اصفهانی چون اقتصادی می اندیشند تعطیل میکنند که این خود یک نوع فداکاری محسوب میشود.ا

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com