5 سوال رایج در مورد پروبیوتیک ها برای طیور

5 سوال رایج در مورد پروبیوتیک ها برای طیور
پروبیوتیک ها به عنوان میکرو ارگانیسم های زنده ای تعریف می شوند که وقتی تعداد آن ها مناسب و به اندازه باشد، می توانند برای حیوان میزبان مزایای سلامتی ویژه ای داشته باشند. یک شرکت آمریکایی 5 سوال رایج در مورد خوراک دهی به طیور با پروبیوتیک ها را مطرح کرده است.
ژولین اولسون (Julian Olson) مدیر خدمات فنی شرکت  Milk Products اظهار داشت: «مکمل های پروبیوتیک برای کمک به ایجاد باکتری های مفید در دستگاه گوارش تولید شده اند. پروبیوتیک دادن می تواند به بهبود دستگاه ایمنی حیوان کمک کند و باعث بهبود سلامت و رفاه گله شود.»

5 سوال رایج در مورد پروبیوتیک دهی به طیور عبارتند از:

1- چرا جوجه های من به پروبیوتیک نیاز دارند؟

اولسون اظهار داشت: «پروبیوتیک ها برای میکروارگانیسم ها مفید می باشند. پروبیوتیک ها با حفظ و نگهداری تعداد بیشتری از باکتری های مفید در دستگاه گوارش به سلامت گوارش کمک می کنند». سلامت گوارش برای پرورش و رشد گله ای سلامت، ضروری است. میکروفلور روده از طریق غذای مصرفی جوجه ها و محیطی که در آن رشد می کنند وارد بدن آن ها می شود. اولسون در ادامه گفت: «هدف از دادن پروبیوتیک به جوجه ها این است که تعداد باکتری های مفید در روده افزایش پیدا کند و بیماری هایی مانند اشریشیا کلی، سالمونلا و کلستریدیوم فضای کمتری برای رشد داشته باشند. پروبیوتیک دادن به جوجه ها در ابتدای زندگی آن ها می تواند آغازی بسیار مناسب برای رشد سلامت جوجه ها باشد.»

2- چه نوع پروبیوتیکی باید به گله ام بدهم؟

سویه های مختلفی از باکتری ها در پروبیوتیک ها یافت می شوند. با این حال باید در انتخاب سویه مناسب پروبیوتیک دقت داشت.
اولسون معتقد است: «زمانی که به دنبال پروبیوتیک برای طیور خود هستید، به دنبال پروبیوتیکی با سویه باسیلیسیوس سوبتیلیس باشید که سویه ای بسیار سر سخت از باکتری های مفید است که تعداد آن به سرعت افزایش می یابد. پروبیوتیک های دیگر اغلب ترکیبی از باکتری هایی مانند لاکتوباسیلیوس، بیفتوباکتریم و دیگر سویه های ناشناخته هستند.»

3- پروبیوتیک باسیلیوس سوبتیلیس به چه شکل عمل می کند؟
بسیاری از سویه های باکتری باسیلیوس سوبتیلیس در طبیعت وجود دارند. درست مانند دیگر مواد اولیه خوراک – مانند ویتامین، مواد معدنی و پروتئین – باید حتماً محصولی مناسب برای طیور خود انتخاب کنید. شیوه عملکرد پروبیوتیک ها در طیور شامل حفظ میکروفلور معمولی روده از طریق حذف رقابتی و ضدیت می شود که نتیجه آن به صورت زیر است:
- تغییر متابولیسم از طریق افزایش فعالیت آنزیم هضم و کاهش فعالیت آنزیم باکتریایی و تولید آمونیاک
- بهبود مصرف خوراک و هضم
- خنثی کردن انترتوکسین ها و تحریک دستگاه ایمنی
اولسون می گوید: «این به معنای آن است که تعداد باکتری های مفید به سرعت افزایش می یابد و اجازه رشد به باکتری های مضر نمی دهد».

4- چه زمانی باید به جوجه ها پروبیوتیک داد؟

اولسون در خصوص این سوال اظهار داشت: «پروبیوتیک را می تواند در تمامی سنین به طیور داد. اگر چه برای حفظ سلامت دستگاه ایمنی می توان هر روز به طیور پروبیوتیک خوراند، اما پروبیوتیک ها در زمان استرس و بعد از درمان با آنتی بیوتیک عملکرد بسیار بهتری دارند». طیور در زمان های مختلفی از زندگی خود وارد دوران استرس می شوند که این دوران شامل موارد زیر می شود:
- دوره تخم گذاری
- تغییرات دما
- جابجایی و حمل و نقل
- محیط جدید
- تغییرات آب و خوراک
اولسون در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: «سیستم ایمنی حیوانات در زمان های استرس ضعیف می شود. ممکن است در همین دوران استرس خوراک و آب کمتری هم مصرف کنند. مهم ترین کمکی که می توانید انجام دهید این است که آن ها را تمیز، خشک و راحت نگه دارید و علاوه بر آن آب کافی و مکمل، از جمله پروبیوتیک  نیز به آن ها بدهید.

5- چگونه باید به جوجه هایم پروبیوتیک بدهم؟
اولسون اظهار داشت: «پروبیوتیک ها به شکل پودری عرضه می شوند و می توان به راحتی آن ها را با آب مخلوط کرد و به پرنده ها داد یا آن را در آب مصرفی آن ها اضافه کرد.»
وی ادامه گفت: «پروبیوتیک دادن به طیور می تواند شروعی برای سلامت طیور باشد. برای حفظ سلامت دستگاه گوارش در تمامی مراحل زندگی طیور به آن ها پروبیوتیک بدهید».

 
نظرات شما
  •  

    اصغر گفت : ۰۱/۰۷/۳۰

    سلام خسته نباشید 5کیلو پروبیوتیک درجه یک برای من بفرسید ممنون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com