آغاز خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران

آغاز خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دیروز 7 بهمن ماه درباره قیمت خرید تضمینی گوشت قرمز دام سنگین با دامداران به توافق رسیدیم و بر این اساس خرید تضمینی آن آغاز می‌شود.
 حسن عباسی معروفان در حاشیه بازدید از عملیات تخلیه نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با واردات حجم مناسبی از نهاده دامی حداقل تا شش ماه آینده هیچ مشکلی در تامین آنها نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: توزیع نهاده‌های دامی به صورت منظم در حال انجام است و مرغداران و دامداران هیچ نگرانی در مورد تامین آنها نداشته باشند.
عباسی معروفان با بیان اینکه در حوزه تولید گوشت قرمز و مرغ نیز در شرایط بسیار مطلوبی هستیم، افزود: در سال جاری با تولید دام و مرغ بیش از نیاز مواجه هستیم که موجب شده قیمت گوشت آنها در بازار پایین‌تر از نرخ مصوب باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تامین گوشت قرمز و مرغ در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به تولید مناسب آنها در کشور پیش‌بینی می‌شود که قیمت گوشت و مرغ تا بعد از ماه مبارک رمضان در همین حدود باقی بماند.
عباسی معروفان اضافه کرد: برای توزیع این کالاها استفاده از نمایشگاه‌‌های بهاره در استان‌ها و همچنین عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب در دستور کار است.
وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان افزود: برای ماه مبارک رمضان نیز تدارکات لازم برای تامین گوشت قرمز و مرغ دیده شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود میزان نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را 18 میلیون تن عنوان کرد و گفت: از این میزان بیش از 6 تا 7 هزار تن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود. به عبارتی دیگر ماهیانه حداقل یک میلیون تن نهاده دامی وارد کشور می‌شود.
عباس معروفان در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز خرید تضمینی گوشت گوساله خبر داد و اظهار کرد: با توجه به انبارش دام در دامداری‌های دام سنگین از دیروز خرید تضمینی گوشت گوساله با قیمت هر کیلوگرم 27 هزار تومان آغاز شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که دامداران نتوانند گوشت دام را بالاتر از قیمت تعیین شده در بازار آزاد بفروشند شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هر کیلوگرم گوشت دام سنگین را از آنها به قیمت 27 هزار تومان از آنها خریداری خواهد کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت عرضه گوشت دام سنگین در بازار برای مصرف‌کننده اظهار کرد: اگر گوشت گوساله از دامداران با قیمت 27 هزار تومان خریداری شود، متوسط قیمت عمده آن 54 هزار تومان و در خرده‌فروشها برای مصرف‌کنندگان 60 هزار تومان خواهد بود.
عباسی معروفان درباره دلایل افزایش قیمت ذرت دامی در روزهای اخیر گفت: تخصیص ارز به واردات این نهاده با تاخیر 35 تا 40 روزه روبه‌رو شد که این مسئله موجب افزایش قیمت این نهاده در بازار و برای مصرف‌کننده شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت ذرت دامی در حال کاهش است و رصد بازار نشان می‌دهد که قیمت آن از 1600 تا 1650 تومان به 1400 تا 1410 تومان کاهش یافته است.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو دامی در بنادر 1350 تومان است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توقف ثبت سفارش مرغ خبر داد و گفت: درخواست جلوگیری از ثبت سفارش واردات گوشت قرمز را نیز به وزارت صمت ارسال کرده‌ایم و انتظار می‌رود به زودی این درخواست مورد قبول و توقف واردات گوشت قرمز ابلاغ شود.
عباسی معروفان یادآور شد: تولید کشور ما در گوشت قرمز به ویژه گوشت دام سنگین به حد مازاد بر نیاز رسیده است و می‌توان واردات را متوقف کرد.
وی درباره آخرین وضعیت ذرت‌های آلوده مانده در بندر امام خمینی نیز گفت: از ذرت‌های آلوده مانده در بندر فقط 2200 تن آن برای دولت است و می‌توان گفت بخش اعظم ذرت‌های آلوده را بخش خصوصیی وارد کرده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر اینکه برای ما سلامت مردم در اولویت قرار دارد، گفت: سلامت تمام 85 میلیون نفر ایرانی از اولویت اصلی ما به شمار می‌رود و تا امروز اجازه نداده‌ایم حتی یک کیلوگرم کالای آلوده وارد کشور شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com