آمار تولید محصولات دامی در سال ۱۳۹۷ اعلام شد

آمار تولید محصولات دامی در سال ۱۳۹۷ اعلام شد
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: میزان تولید انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغبانی، دام و طیور و شیلات در سال ۱۳۹۷ به ۱۱۷.۷ میلیون تن رسیده است که این مقدار نسبت به تولید ۱۱۸.۷ میلیون تنی سال ۱۳۹۶، کاهش رشدی معادل ۰.۸ درصد داشته است.
کریم احمدی صومعه با اعلام این مطلب، افزود: در این میان، میزان تولید انواع محصولات زراعی، در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ بالغ بر ۸۱.۲ میلیون تن بوده که از سطحی به میزان ۱۱.۱ میلیون هکتار برداشت شده است که این میزان تولید نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است.
احمدی اضافه کرد: از میزان تولید این فرآورده‌ها در سال ۱۳۹۷، ۸۲۹.۵ هزارتن گوشت قرمز (۵.۶۲ درصد)، ۱۰ میلیون و ۵۸۸.۶ هزار تن شیر (۷۱.۷۱ درصد)، ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تن گوشت مرغ (۱۵.۹۵ درصد)، ۹۰۱.۵ هزار تن تخم‌مرغ (۶.۱۱ درصد) و ۹۰.۵ هزار تن عسل (۰.۶۱ درصد) بوده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: صید و پرورش انواع آبزیان نیز از یک میلیون و ۲۰۲.۱ هزار تن در سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۲۳۸.۶ هزار تن در سال ۱۳۹۷ رسیده که رشد ۳ درصدی در تولید آبزیان را نشان می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com