ابطال کد ارزی نهاده ها با عدم واردات به موقع

ابطال کد ارزی نهاده ها با عدم واردات به موقع
وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار مقرر کرد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله و مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند، در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند.
بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیات مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.
این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل است.
گروه صنعتی اسکندری EIG

همچنین در این ستاد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص تکمیل ذخایر استراتژیک خرید نهاده های دام و طیور از جمله جو، ذرت و سویا و فرآورده های پروتئینی شامل گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد از شرکت‌های وارد کننده بخش خصوصی در قبال پرداخت وجه کالا به صورت ریالی مطرح و مشروط به تایید هیات مدیره شرکت و خرید و فروش در سقف قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار در مورد موافقت قرار گرفت.
در ماه های گذشته عدم تامین و تخصیص ارز و صدور کد رهگیری موجب شده بود تا حجم کالاهای رسوبی در گمرکات به بیش از چهار میلیون تن برسد اما پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات و آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بخشنامه‌ای به گمرکات برای ترخیص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با تولید صادر و شرایط ترخیص این اقلام تسهیل شد.
اقدامات موثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده های دام و طیور از یک سو بازار کالاهای اساسی را ساماندهی کرده و از سوی دیگر گامی در مسیر تحقق شعار امسال «جهش تولید» محسوب شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com