اجرای طرح خوراک دام ضریب وابستگی کشور را کاهش می‌دهد

اجرای طرح خوراک دام ضریب وابستگی کشور را کاهش می‌دهد
تصویر:معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: با اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام آماده صنعتی با خام فروشی نهاده‌ها، میزان واردات نهاده‌ها و ضریب وابستگی کشور کاهش پیدا می‌کند.
معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام آماده صنعتی با خام فروشی نهاده‌ها، گفت: نیاز کشور به کنجاله سویا حدودا 10 میلیون 400 هزار تن و ذرت 4 میلیون 200 هزار تن در سال است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به امکانات و شرایط موجود بخش کشاورزی کشور امکان تامین تمامی نیاز کشور به کنجاله سویا و ذرت در داخل وجود ندارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام آماده صنعتی با خام فروشی نهاده‌ها میزان واردات نهاده‌ها و ضریب وابستگی کشور کاهش پیدا می‌کند، افزود: میزان دقیق کاهش ضریب وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی بعد از نشست روز سه شنبه هفته جاری کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی مشخص می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌های برای جایگزینی برخی از نهاده‌ها وجود دارد، ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون دام نیز شاهد افزایش قیمت واکسن‌ها بوده‌ایم که در صورت همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و اتکا به جوانان می‌توان نیاز به محصولات وارداتی را کاهش داد و در این عرصه نیز به خودکفایی نزدیکتر شویم.
 
نظرات شما
  •  

    محمدی گفت : ۹۹/۰۴/۱۶

    سلام
    جناب آقای نماینده با توجه به پراکندگی واحدهای مرغ گوشتی و مادر در سراسر کشور و بالا تر قرار گرفتن از سطح دریا استقاده از دان پلیت برهی این واحدها توصیه نمی شود و گله ها دچار آسیت می شوند لذا این نسخه کارخانه داران به درد کل تولید کنندگان نمی خورد لذا تولید کنندگان ضعیف را دچار مشکل نکنیین

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com