احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده

احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده
مهدی یوسف خانی گفت: در حال حاضر قیمت نهادها بالا رفته و گنجاله و سویا با نرخ ۵۸۰۰ تومان و ذرت با نرخ ۲۸۰۰ تومان به بازار عرضه می شود که برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد، از طرف دیگر با افزایش صادرات احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده وجود دارد.
رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ در هفته های گذشته با کاهش شدید همراه شده بود، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغ ۱۲۹۰۰ تومان و همان قیمت سال قبل است که با توجه به اینکه هزینه های تولید مرغ بالا رفته دولت برای سال جاری باید قیمت مرغ را بالا ببرد.
مهدی یوسف خانی با بیان اینکه ممکن است در چند هفته آینده قیمت جدید گوشت مرغ برای سال جاری اعلام شود، افزود: چند وقت پیش به دلیل کرونا میزان مصرف گوشت مرغ در کشور کاهش یافته بود و تولید مرغ هم نسبت به تقاضا زیادتر بود، به همین دلیل قیمت مرغ کاهش داشت.
او با تاکید بر اینکه در دوران کرونا صادرات گوشت مرغ متوقف شده بود، تصریح کرد: دو هفته ای است که صادرات گوشت مرغ به افغانستان و عراق از سر گرفته شده و در این دو هفته بازار صادرات خوبی شکل گرفته، به همین دلیل در روزهای آینده قیمت گوشت مرغ رو به افزایش خواهد بود.
رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران با اشاره به اینکه قیمت تولید مرغ در سال جاری بسیار بالا رفته است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت نهادهای دامی بالا رفته و گنجاله و سویا با نرخ ۵۸۰۰ تومان و ذرت با نرخ ۲۸۰۰ تومان به بازار عرضه می شود و از آنجایی که قیمت مرغ کیلوی بالای ۸۵۰۰ برای مرغدار تمام می شود عملا با این نرخ تهیه مواد غذایی برای مرغ صرفه اقتصادی ندارد.
یوسف خانی درباره وضعیت واردات و عرضه نهاده ها اظهار کرد: با وجود اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده بودند که نهاده مورد نیاز مرغدارها به اندازه کافی در بازار عرضه خواهد شد، اما در حال حاضر وضعیت عرضه نهادها افزایش نیافته و وزارت کشاورزی نهاده دولتی چندانی تامین نکرده است که به نظر می رسد تنها  حدود 20 درصد از نیاز مرغدارها از این بخش تامین می شود.
رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران درباره وضعیت مرزهای کشور برای صادرات گوشت مرغ، اظهار کرد: در هفته های اخیر صادرات گوشت مرغ به روال قبل برگشته و مشکلی در زمینه مبادلات آن وجود ندارد، هرچند پیش از این مرز همسایگان بسته شده بود و حتی برخی از پایانه های صادراتی که بعد از چندی باز شد، امکان صادرات محصولات فاسد شدنی وجود نداشت اما در شرایط کنونی صادرات گوشت مرغ به عراق و افغانستان در جریان است.

او درباره میزان جوجه ریزی در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه انجام می شود که تقریبا طبق سال های گذشته است و به طور کلی میزان تولید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، در واقع  ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه برای مصرف داخل و مابقی با هدف صادرات انجام می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com