احداث مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام

احداث مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز گفت: برای نخستین بار در کشور دو مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام در خوزستان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
سیداصغر حسینی بهارانچی افزود: اکنون مجوز تأسیس این دو مجتمع کشتارگاهی در خوزستان را اخذ کردیم و این دو مجتمع اولین مجتمع‌های کشتارگاهی در ایران خواهند بود که ان شاءالله کار کلنگ‌زنی یک مجتمع در روزهای آتی انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: سرمایه اولیه برای راه‌اندازی هر کدام از مجتمع‌ها 30 میلیارد تومان است که با تاسیس این دو مجتمع و در مراحل اولیه در مجموع برای 400 نفر اشتغالزایی می‌شود و از این طریق افراد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم مانند صنایع بسته‌بندی وارد بازار کار خواهند شد.
حسینی‌بهارانچی با بیان این‌که این دو مجتمع در محدوده شهرستان ملاثانی و کارون احداث می‌شوند، تصریح کرد: مجتمع کشتارگاهی شامل 5 بخش مجزا برای گوشت گوسفندی، گوشت گاوی و طیور مانند بلدرچین، بوقلمون و شترمرغ است.
وی ادامه داد: اکنون زمین‌های این دو مجتمع در نظر گرفته شده‌اند اما به علت این‌که کاربری کشاورزی دارند، باید تغییر کاربری یابند که ان شاءالله با همکاری مسئولین با تغییر کاربری این اراضی این مجتمع‌ها هر چه زودتر ساخته می‌شوند.
حسینی بهارانچی عنوان کرد: با تغییر کاربری زمین‌هایی که برای این کشتارگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم، قول می‌دهیم این مجتمع‌ها ظرف کمتر از 18 ماه راه‌اندازی شود که این اقدام کمک شایانی به صنعت گوشت استان می‌کند.
وی گفت: همچنین این اقدام تعطیل شدن کشتارگاه‌های سنتی را درپی دارد و می‌توانیم صادرات خوبی به کشورهای همجوار نیز داشته باشیم. احتمالاً تا اوایل اردیبهشت‌ماه تغییر کاربری زمین مجتمع کشتارگاهی در کارون و کلنگ زنی آن انجام می‌شود.
حسینی بهارانچی با انتقاد از عملکرد کشتارگاه صنعتی اهواز بیان کرد: این کشتارگاه، کشتارگاهی صنعتی است اما خدماتی که ارائه می‌کند در حد یک کشتارگاه صنعتی نیست؛ برای مثال در کشتارگاه‌های صنعتی قبل از کشتار 12 تا 24 ‌ساعت دام را در سردخانه قرنطینه می‌کنند اما کشتارگاه اهواز علی‌رغم دارا بودن سردخانه این اقدام را انجام نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: طبق لایحه 17 شهریور سال 94 شورای شهر با موضوع اصلاح نرخ بهای خدمات کشتارگاهی، بهای این خدمات برای هر رأس دام سنگین 76 هزار و 200 تومان و برای هر رأس دام سبک 5140 تومان تعیین شد اما عملکرد فعلی کشتارگاه اهواز خلاف این لایحه است.
حسینی بهارانچی عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز در هر مرحله از عملیات کشتار دام عوارضی بی‌رویه و خلاف مصوبات اخذ می‌کند، در صورتی که طبق قانون بهای خدمات کشتارگاهی باید یکجا محاسبه شود اما این کشتارگاه با محاسبه عوارض بی‌رویه در هر مرحله از کشتار و نگهداری دام در مجموع برای هر رأس دام سنگین 110 هزار تومان و برای هر رأس دام سبک 12 هزار تومان اخذ می‌کند.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز با بیان اینکه کشتارگاه اهواز می‌تواند در آغاز هر سال حدود 10 درصد افزایش نرخ خدمات کشتارگاهی داشته باشد، عنوان کرد: محاسبه عوارض برای هر مرحله از عملیات کشتار طبق مصوبات نیست.
 
نظرات شما
  •  

    خلیفه گفت : ۹۶/۰۷/۲۷

    موافقت در کیمسیون و هیچ معلوماتی درباره هزینه ساخت و ساز کشتارگاه صنعتی دام و طریقه ایجاد طرح

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com