احیای مرکز پرورش مرغ لاین به عنوان ذخیره گاه استراتژیک منابع پروتئینی

احیای مرکز پرورش مرغ لاین به عنوان ذخیره گاه استراتژیک منابع پروتئینی
تصویر:علی کریمی فیروزجایی - نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت اساسی دولت از مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنارتاکید کرد و گفت: احیای مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار به عنوان ذخیره گاه استراتژیک در زمینه مواد پروتئینی باید در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.
علی کریمی فیروزجایی در جریان بازدید از مجتمع مرغ لاین بابلکنار گفت: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی از این مرکز، زنجیره موادغذایی کشور در زمینه تولید گوشت سفید تکمیل می شود.
وی از مرکز تولید وپرورش مرغ لاین بابلکنار به عنوان مرکز راهبردی یاد کرد و افزود: در صورت جلوگیری از واردات جوجه های یکروزه، سهم این مرکز در تامین گوشت مرغ کشور ظرف یک سال به ۲۰ درصد افزایش می یابد.
نماینده مردم بابل یادآورشد: درصورت برنامه ریزی مدون مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار طی یک برنامه ۵ساله ظرفیت تامین  ۱۰۰ درصدی گوشت مرغ کشور را خواهد داشت.
کریمی فیروزجایی ضرورت اهتمام وزارت جهادکشاورزی برای تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص موردنیاز این مرکز را یادآورشد وافزود: مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار در شمار ۸ مرکز مرغ لاین جهان قرار دارد که از این حیث نیازمند توجه ویژه است.
وی افق آینده صنعت طیور را با توجه به ظرفیت بالای مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار، روشن و امیدوارکننده  توصیف کرد ویادآورشد: احیای مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار به عنوان ذخیره گاه استراتژیک در زمینه مواد پروتئینی باید در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.
این مسئول با اشاره به برنامه های حمایتی مجلس یازدهم از بخش کشاورزی گفت: در تدوین برنامه هفتم توسعه تقویت و پشتیبانی از مراکز استراتژیک و محوری مانند مرکز مرغ لاین بابلکنارکه نقش عمده ای در رهایی کشور از وابستگی صنایع غذایی دارند، دراولویت قرار می گیرند.
کریمی فیروزجایی گفت: در اجرای تاکید مقام معظم رهبری و مصوبه شورای امنیت کشور در خصوص امنیت غذایی مقرر شد طی هفته آینده جلسه مشترکی در حضور معاون اول رئیس جمهور برای توسعه مرکز پرورش مرغ لاین بابلکنار برگزار شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com