ارزانی قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده

ارزانی قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت عرضه گوشت قرمز نسبت به فصل زمستان دستخوش تغییر نشده است، گفت: قاچاق دام به کشورهای همسایه بسیار کاهش یافته و در زمان افزایش فاصله ارزش ریال با نرخ های کشورهای همسایه قاچاق دام زنده جذاب است.
ارزانی قیمت گوشت قرمز در روزهای آیندهعلی اصغر ملکی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اظهار کرد: بنابر پیش‌بینی‌ها قیمت عرضه گوشت گوسفندی در ایام عید نوروز دچار نوسان تغییری نشده و پیش‌بینی می‌شود در اواسط بهار قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.
وی ادامه داد: در اوایل فصل زمستان در پی کاهش حجم گوسفند و بره حجم عرضه با کاهش روبرو شد، این موضوع قیمت عرضه گوشت قرمز را دستخوش تغییر کرد که در همان زمان اعلام شد در بهار به واسطه رشد بره‌ها حجم عرضه گوشت قرمز به میزان مناسب افزایش پیدا خواهد کرد و در نهایت قیمت عرضه گوشت قرمز کاهش پیدا خواهد کرد.
او در رابطه با قیمت گوشت قرمز، بیان کرد: قیمت گوشت گوسفندی در ایام نوروز نسبت به اسفندماه گذشته تغییری نداشته است و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در حال حاضر به قیمت 30 هزار تا  31 هزار تومان در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد که قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه 33 هزار تا 34 هزار و ران گوسفندی نیز 29 تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته قاچاق گوسفند حجم بسیاری به خود گرفته بود، گفت: در سال‌های اخیر با این موضوع بسیار مقابله شده است اما در زمانی که نرخ ارز در کشورهای همسایه همچون ترکیه فاصله بیشتری با ریال ایران داشته باشد، قاچاق گوسفند به صرفه خواهد بود.
وی ادامه داد: در زمان فعلی، قاچاق و مسائل اینچنینی تاثیری بر میزان عرضه و قیمت گوشت قرمز در بازار نداشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com