استمرار ثبات قیمت مرغ در بازار

استمرار ثبات قیمت مرغ در بازار
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.
عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: از ثبات قیمت مرغ طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۱۰۰ تا ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان سال از ۱۴ هزار تومان فراتر نرود.
این مقام مسئول درباره تاثیر ویروس کرونا در بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان مبنی بر مصرف گوشت سفید، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته است، اما به سبب تولید مناسب کمبودی در عرضه وجود ندارد که بازار دچار تلاطم شود.
این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تاثیر قیمت جوجه یکروزه به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذاربر هزینه تمام شده تولید، قیمت مرغ نباید کمتر از ۱۴ هزار تومان باشد چرا که با وجود متوسط قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومانی برای هر قطعه جوجه یکروزه، فروش با نرخ کمتر به زیان تولیدکننده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت قیمت جوجه یکروزه در بازار بیان کرد: در حال حاضر جوجه یکروزه با قیمت کمتر از ۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار تغییری نداشته است، گفت: برخی دلالان با خرید نهاده و ذخیره سازی در انبار‌ها طی ماه‌های اسفند و فروردین که بارگیری با چالش روبرو می‌شود، اقدام به عرضه ذرت با نرخ‌های بالای یک هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار تومان می‌کنند.
حجت ادامه داد: هفته گذشته پشتیبانی امور دام با اعلام حواله ذرت بازار را مدیریت کرد که امیدواریم یک محموله کنجاله سویا هم اعلام کند تا روند مطلوب قیمت ابتدای سال در بازار ادامه یابد.
 نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست، اظهار کرد: با وجود شرایط مناسب تولید و عرضه کافی مرغ گرم، توزیع مرغ منجمد تنها منجر به زیان مرغداران‌می شود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه حجم ذخایر مرغ پشتیبانی امور دام نیاز بازار را تامین می‌کند، بیان کرد: پشتیبانی امور دام به عنوان متولی امر با رصد قیمت از سطح بازار در صورت نوسان قیمت فراتر از نرخ مصوب اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار می‌کند تا از حیث التهاب قیمت فشاری بر مصرف کننده وارد نشود.
ضرورت حذف تعرفه ۵ هزار تومانی صادرات مرغ
وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ تصریح کرد: با توجه به اخذ تعرفه ۵ هزار تومانی، صادرات مرغ برای تجار صرفه اقتصادی ندارد، به همین خاطر انتظار می‌رود رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی با کشور‌های همسایه صورت گیرد تا تعرفه صادرات حذف شود چرا که با این اقدام شرایط صادرات مرغ فراهم است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com