اعزام فارغ التحصیلان دامپزشکی به خارج در دستور کار قرار گرفت

اعزام فارغ التحصیلان دامپزشکی به خارج در دستور کار قرار گرفت
رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: مکاتبانی با وزارت کار داشته باشیم تا مازاد فارغ التحصیلان دامپزشکی را به دیگر کشورها انتقال دهیم.
ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: در کشور حود 318 هزار نفر عضو نظام دامپزشکی هستند که این رقم در تهران با 5 هزار و 873 نفر بیشترین عضو که در هرمزگان با 343 نفر کمترین عضو را داریم.
وی افزود: ما وظیفه داریم از حقوق شاغلین حرفه دامپزشکی و در کنار آن از اشخاص حقیقی و حقوقی که از فعالین این حرفه خدمت می‌گیرند به طور همزمان دفاع کنیم. همچنین ارائه گزارشات و مشاوره‌های علمی به بخش‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های ما است.
رئیس نظام دامپزشکی کشور با اشاره به قانون افزایش بهره‌وری گفت: براساس این قانون ما مسئولیت یافته‌ایم که پروانه‌های صنفی حوزه دامپزشکی، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستانها و داروخانه‌ها و شرکتهای فنی حوزه دامپزشکی را صادر کنیم.
صفری تاکید کرد: 5500 واحد خدمات درمانی دامپزشکی در کشور وجود دارد که عبارتند از: 2 هزار واحد داروخانه، 300 واحد آزمایشگاه دامپزشکی و 1000 مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و... است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات جذب بیش از اندازه دانشجو در حوزه دامپزشکی در رده‌های دکتری و سایر رده‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمی و کیفی فاقد مجوز قانونی و صلاحیت وزارت علوم برای ارائه خدمات دامپزشکی به متقاضیان است.
وی افزود: این دانشگاه امکانات آموزشی و امکانات کمی لازم برای آموزش ندارد که در کنار دانشگاه‌ آزاد باید به دو دانشگاه دولتی نیز اشاره کرد که امکانات لازم برای ارائه آموزش به دانشجویان را ندارند اما به کار خود ادامه می‌دهند.
رئیس نظام دامپزشکی کشور افزود: موضوع جذب بیش از اندازه دردانشگاه‌ها باعث شده که کیفیت آموزش نیز کاهش یابد.
صفری گفت: با همراهی وزارت علوم مکاتبات جدی با دانشگاه‌ آزاد داشته‌ایم و از آنها خواسته شده است که از پذیرش بیش از حد دانشجو خودداری شود؛ حتی اعلام شده که مدارک اعطای این دانشگاه‌ها اعتبارسنجی نخواهد شد که تبعات این امر برعهده خود دانشگاه آزاد خواهد بود.
رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: با توجه به تذکراتی که توسط وزارت علوم و نظام دامپزشکی به دانشگاه آزاد درباره پذیرش بیش از اندازه دانشجو و عدم توجه این دانشگاه مدارک اعطایی این دانشگاه در حوزه یاد شده اعتبارسنجی نخواهد شد.

جذب بیش از 8 برابری دانشجوی دکتری در حوزه دامپزشکی
صفری گفت: دانشگاه‌ها حتی ظرفیت پذیرش دقیق خود را به ما اعلام نمی‌کنند اما برآورد شده است که دانشگاه دولتی حدود هزار نفر و دانشگاه آزاد حدود 4 هزار نفر سالانه دانشجوی دکتری در حوزه دامپزشکی جذب می‌کند، اما براساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه مسئول تنها در مجموع دو دانشگاه باید 610 نفر در سال دانشجوی دکتری جذب شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه امکانات و کیفیت آموزشی لازم را ندارد حتی میز و صندلی هم ندارد این در حالی است که باید این دانشگاه‌ها، کلینک‌ها آموزشهای لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: آقای هاشمی وزیر بهداشت براساس پیگیریهایی که انجام داد محکم جلوی جذب دانشجوی بیش از ظرفیت را گرفت و اعلام کرد که اجازه ورود بیسوادی مدرن را به این حوزه نمی‌دهم اما جدیت لازم در حوزه وزارت علوم در این ارتباط وجود ندارد.
وی افزود: حتی در سالجاری وزارت علوم به دانشگاه آزاد اعلام کرد که نباید پذیرش داشته باشد و سهمیه آن را صفر اعلام کرد اما با این وجود این دانشگاه 260 نفر ظرفیت اعلام و 160 نفر دانشجو را پذیرفت.
صفری در واکنش به خبرنگار این واحد خبری مبنی بر اینکه نظام دامپزشکی کشور به عنوان یک دستگاه متولی وظیفه دارد که زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان در داخل و حتی خارج از کشور را فراهم کند، نه اینکه جلوی جذب دانشجویان را بگیرد و اینکه چه اقداماتی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور انجام شده است، گفت: با  استناد به ماده قانون بهره‌وری شرکتهایی ثبت کرده‌ایم تا تامین نیروی کار داخلی و بین‌المللی داشته باشند.
وی افزود: در این راستا اطلاعاتی را نیز از استانهای رضوی، آذربایجان‌ها و غرب کشور دریافت کرده‌ایم اما متاسفانه این فعالیتها هنوز به صورت غیرسازمان‌یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com