با انتشار نتایج سرشماری از مرغداری های پرورش مرغ گوشتی سال١٣٩٧ اعلام شد :
افزایش شاغلین ، فعالین و تولید گوشت مرغ در کشور

افزایش  شاغلین ، فعالین و تولید گوشت مرغ در کشور
تعداد مرغداری‌های گوشتی فعال در سال ١٣٩٦، ١٥٤٤٧ واحد می‌باشد که وزن مرغ زنده پرورش‌یافته برای این تعداد مرغداری گوشتی فعال برابر ٢٥٤٠ هزار تن است که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٣ حدود ٤٨٧ هزار تن (٢٤ درصد) افزایش یافته است.
در سال ١٣٩٧ تعداد ٢٠٥٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این  تعداد، ١٥٣٢٢ واحد فعال و بقیه (٥١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است. این در حالی است که در سال ١٣٩٤، ١٨٠٩٣ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در کشور بوده که از این تعداد ١٢٥٧٣ مرغداری فعال و مابقی (٥٥٢٠ واحد) غیرفعال بوده است.
همچنین تعداد مرغداری‌های گوشتی فعال در سال ١٣٩٦، ١٥٤٤٧ واحد می‌باشد که وزن مرغ زنده پرورش‌یافته برای این تعداد مرغداری گوشتی فعال برابر ٢٥٤٠ هزار تن گزارش شده است که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٣ حدود ٤٨٧ هزار تن (٢٤ درصد) افزایش یافته است.
تعداد کارکنان شاغل در مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی در سال ١٣٩٦، ٥٨٣٣٠ نفر بوده است که از این تعداد ٣٨٥١٣ نفر شاغل با مزد و حقوق و ١٩٨١٧ نفر را شاغل بدون مزد و حقوق تشکیل می‌داده است، همچنین بین شاغلان با مزد و حقوق ٣٨٠٧٣ نفرکارکن مرد و ٤٤٠ نفر کارکن زن و از مجموعه شاغلان بدون مزد و حقوق ١٩٢٠٥ نفرکارکن مرد و ٦١٢ نفرکارکن زن بوده است.
براساس نتایج حاصل از این طرح آمارگیری، تعداد کارکنان شاغل در مرغداری ها در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٩٤، ٩٣٠٨ نفر ( ١٩ درصد) افزایش  یافته است .اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

شما می توانید فایل انتشار یافته مرکز آمار را از زیر دانلود نمایید:
زبان فارسی
نوع فایل PDF
تعداد صفحه 24
دانلود فایل دانلود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com