افزایش 5 برابری تولید گوشت مرغ در قزوین

افزایش 5 برابری تولید گوشت مرغ در قزوین
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی ۴۰ سال گذشته تولید مرغ در واحد های طیور گوشتی این استان بیش از ۵ برابر افزایش داشته است .
فاطمه خمسه  اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسعه بخش های مختلف کشاورزی بویژه دام و طیور و کشاورزی طی این مدت رشد چشمگیری بویژه در زمینه تولید مواد پروتئینی  و محصولات کشاورزی در استان  داشته است  .
به گفته وی در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بود، که تولید این محصول طی ۴۰ سال گذشته با حمایت های دولت و تمایل سرمایه گذاری دراین بخش به بیش از ۶۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.
خمسه بیان کرد: همچنین طی مدت یادشده ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده است  که طی ۴۰ سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری های استان بین  ۴ تا ۵  برابر افزایش داشته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : حدود ۳۰درصد واحدهای طیور گوشتی استان مربوط به قبل از انقلاب و ۷۰ درصد بعداز انقلاب مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
خمسه به وضعیت تولید تخم مرغ در طی چهل سال گذشته در استان قزوین اشاره  کرد و یاد آور شد: تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحدهای تخم گذار استان ۳۴ هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از ۷۰هزار تن در سال ۹۷رسیده است.
وی بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای  پرورش طیور، تغییر سیستم گرمایشی از چهار شاخ به هیتر،  بهسازی و نوسازی واحدهای  طیور گوشتی و تخم گذار  و نیز تجهیز واحدهای زیر بخش به تجهیزات نوین را از جمله اقدامات برای افزایش تولید واحد های طیور استان برشمرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com