افزایش جوجه ریزی در خراسان شمالی تا سقف ۱۰ میلیون قطعه

افزایش جوجه ریزی در خراسان شمالی تا سقف ۱۰ میلیون قطعه
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۶۷۵ هزار قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی و پایش مستمر سلامت آن‌ها، در مرغداری‌های صنعتی خراسان شمالی پرورش یافت.
سید فرزین حسینی اظهار کرد: سال گذشته در کنار فعالیت یک واحد پرورش مرغ اجداد و یک واحد مرغ تخم‌گذار، در هرماه به‌طور میانگین نیمی از ۱۰۷ واحد پرورش مرغ گوشتی این استان نیز فعال بود.
وی خاطرنشان کرد: طی سال ۹۷ مجموع جوجه ریزی انجام‌شده در واحدهای مرغداری این استان اندکی بیش از ۸ میلیون قطعه بود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته افزون بر ۹ میلیون و ۶۷۵ هزار قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی و پایش مستمر سلامت آن‌ها، در مرغداری‌های صنعتی خراسان شمالی پرورش یافت.
وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۳۸ میلیون قطعه نوبت سر جوجه در سال ۹۸، انجام بازدیدها و نمونه برداری‌های مستمر بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: استان خراسان شمالی با دارا بودن ۱۰۷ واحد پرورش طیور گوشتی به ظرفیت بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار قطعه جوجه در هر دوره (با میانگین حدود ۸ میلیون قطعه جوجه ریزی سالانه در سال‌های اخیر) و ۴ مزرعه مرغ تخم‌گذار با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار قطعه پولت تخم‌گذار، بخش زیادی از تقاضاهای مصرف جمعیت این استان را تأمین می‌کند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر، وجود ۷ مزرعه شترمرغ در کنار میزان قابل‌توجهی طیور بومی در روستاها، نیازمند انجام مراقبت‌های دقیق بهداشتی دامپزشکی است و پایش سلامت، مدیریت بهداشتی و کنترل بیماری در این واحدها حجم کار بالایی را می‌طلبد تا تداوم چرخه تولید و افزایش بهره‌وری و جلب رضایت بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com