افزایش سالانه تولید یک میلیون تن خوراک دام در دهه اخیر

افزایش سالانه تولید یک میلیون تن خوراک دام در دهه اخیر
دبیر پنجمین همایش فیداکسپو گفت: در یک دهه اخیر در ایران هر ساله یک میلیون تن به تولید خوراک دام در ایران افزایش یافته است.
همایش و نمایشگاه فیداکسپو امروز با حضور مسئولان در نمایشگاه بوستان گفتگو افتتاح شد.
دبیر پنجمین همایش فیداکسپو با اشاره به اینکه تاثیر 70 درصدی تاثیر خوراک دام روی قیمت تولیدات دامی، ضرورت توجه به کیفیت این مورد را بیشتر توجه قرار داده است، گفت: کیفیت خوراک دام ضامن کیفیت تولیدات دامی است.
تورج صارمی با بیان اینکه با افزایش کیفیت ضمن تامین نیاز داخلی می توانیم صادرات را بهبود ببخشیم، افزود: طبق پیش بینی فائو تا سال 2050 باید حدود 1.7 میلیارد تن خوراک دام برای تولیدات گوشتی تامین شود.
او با تاکید بر اینکه نزدیک به 60 درصد خوراک دام آماده در 7 کشور تولید می شود، گفت: این کشورها شامل آمریکا، چین، آفریقا، فرانسه، هند، روسیه،مکزیک است.
او با تاکید بر اینکه در یک دهه اخیر در ایران هر ساله یک میلیون تن به تولید خوراک دام در ایران افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال 97 نزدیک به 800 واحد خوراک دام در کشور فعال بوده که 20 هزار نفر را شاغل کرده است.
صارمی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود در سال 1410 واحدهای جدید جایگزین واحدهای قدیمی می شوند، اظهار کرد: کارخانه های خوراک دام با تولیدکننده های بزرگ اروپا رقابت می کنند.
در پایان مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولان حوزه کشاورزی از مدیران 19 شرکت بخش خصوصی که در سه استان سیل زده خوراک دام رایگان توزیع کرده بودند، تقدیر شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com