افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است

افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است
رضایی با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است، گفت: نهاده‌های مرغ به اندازه کافی تامین شده است. مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و تولید جوجه‌های یک روزه وجود نداشته است.
مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما - هفتم اردیبهشت - با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است، گفت: نهاده‌های مرغ به اندازه کافی تامین شده است. نهاده‌های ذرت و سویا در چند ماه گذشته به طور کامل در اختیار همه تولیدکنندگان مرغ‌های اجداد، مادر و گوشتی قرار گرفته و مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و تولید جوجه‌های یک روزه وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه پس از ایام عید، ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه تولید کردیم و از این تعداد، حدود ۱۱۴ میلیون جوجه ریزی ثبت شده داریم، گفت: این به معنای آن نیست که ۱۰ میلیون جوجه، گم شده است، زیرا در برخی موارد، بیشتر از ظرفیت، جوجه ریزی می‌کنند و به آن‌ها اجازه ثبت آن تعداد بیش از ظرفیت را نمی‌دهیم؛ آن‌ها به اندازه پروانه جواز خود اجازه دارند نهاده تحویل بگیرند و جوجه ریزی کنند.
وی با اشاره به اینکه تقاضا در زمینه جوجه ریزی به شدت بالا رفته و این علامت بسیار خوبی برای آینده گوشت مرغ کشور است، اضافه کرد: اگر قیمت جوجه، افت کند، نگران کننده است، زیرا در این صورت ممکن است تخم مرغ یا جوجه را معدوم کنند یا گله‌های مادر را حذف کنند، اما اکنون در چنین شرایطی نیستیم.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلاتی در تامین اجداد و مادر وجود داشته است، ولی با مدیریتی که در سامانه‌ها انجام شده است، مشکلی در زمینه تولید جوجه نداریم، افزود: فهرست همه مرغداران گوشتی که مرغشان را پیش از عید تحویل ندادند مشخص است و همه بازارگاه آن‌ها را خواهیم بست.معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: در فروردین سال ۱۳۹۸، صد و هجده میلیون و در فروردین امسال ۱۲۴ میلیون جوجه یک روزه داشتیم.
رضایی با اشاره به اینکه حدود ۲۴ هزار واحد مرغداری گوشتی در کشور داریم که از این تعداد ۱۹ هزار واحد فعال هستند و در حالت عادی ماهیانه ۶ هزار جوجه ریزی می‌کنند، گفت: آمار دقیقی از میزان قاچاق جوجه‌های یک روزه وجود ندارد.
 
کلمات کلیدی قیمت جوجه یکروزه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com