افزایش یک‌ساله هزینه احداث واحد 100 رأسی پرواربندی از 150 به 350 میلیون تومان

افزایش یک‌ساله هزینه احداث واحد 100 رأسی پرواربندی از 150 به 350 میلیون تومان
هزینه احداث یک واحد 100 رأسی پرواربندی در ایلام از 150 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش یافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه روند تولیدات دامی استان به‌رغم مشکلاتی که وجود دارد، مناسب است، گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی سال‌های اخیر باعث بروز خسارت‌هایی به دام‌ها به‌ویژه عشایر شده است، به‌طوری که از طریق تانکر و به‌صورت سیار به دام‌های آنها، آبرسانی می‌شود.
مجتبی شیرخانی افزود: یکی از چالش‌های تولیدکنندگان دام این استان، عدم ثبات و بی‌موقع تأمین نهاده‌هاست که هر از چندگاهی به دامداران خسارت وارد می‌کند، به‌طوری که قیمت ذرت 700 تومانی، 950 تومان و سویا 900 تومانی چند ماه پیش، هم‌اکنون یک‌هزار و 850 تومان به‌دست آنها رسیده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه سال گذشته احداث یک واحد 100 رأسی پرواربندی 100 تا 150 میلیون تومان بود، این در حالی است که امسال به 350 میلیون تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه در گردش مورد نیاز دامداران تأمین نشود، ظرفیت تولیدی واحدها پایین می‌آید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه اگر قانون انتزاع اجرایی شود، بخش بزرگی از مشکلات دامداران مرتفع می‌شود، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به‌طور جدی به‌دنبال اجرا کردن آن است و تا آنجا که اطلاع داریم و شنیده‌ایم تا دو ماه آینده شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود.
به گفته شیرخانی، در سال جاری 25 هزار تن گوشت قرمز، 49 هزار تن گوشت مرغ در ایلام تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر سرمایه در گردش و تسهیلات با نرخ سود کمتر در اختیار دامداران قرار گیرد، ظرفیت نیمه‌فعال واحد با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com