رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
افزایش ۳۸.۵ درصدی واکسیناسیون دام‌های کشور

افزایش ۳۸.۵ درصدی واکسیناسیون دام‌های کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه قرارگاه بهداشتی برای واکسیناسیون دام‌های عشایری در مناطق صعب العبور و سخت گذر کشور ایجاد شده است، گفت: افزایش سطح واکسیناسیون دام های کشور در هشت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸.۵ درصد افزایش داشته است.

محمد آقامیری در نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای کلان کشور در حوزه کشاورزی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، افزود: در رویکرد جدید این سازمان یک ارتباط قوی و یک پل بسیار محکم بین علم و عمل ایجاد کرده ایم و در چارت سازمان یک مشاور تحقیقات و علوم دانش بنیان گنجانده شده است.
وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته شورای عالی تحقیقات دامپزشکی کشور با حمایت سازمان تات و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هفت عنوان تحقیقاتی در اولویت شورای مذکور قرار گرفته است، اظهار کرد: به همین منظور کمیته های تخصصی تشکیل دادیم که نیازهای سازمان دامپزشکی کشور در حوزه های مربوطه مرتفع شود و تا الان بیش از حدود ۴۵ اولویت تحقیقاتی در حوزه دامپزشکی تعیین شده است.
آقامیری از ایجاد یک مرکز فناوری و نوآوری دامپزشکی خبر داد و گفت: این مرکز در حال گسترش است و یک آزمایشگاه سیار خریداری و راه اندازی شده است و در طول چهار ماه اخیر بحث پاکسازی ۶ بیماری بسیار مهم در کشور آغاز شده که با اقتدار در حال اجرا است که بیماری های استراتژیک آبله، تب برفکی، هاری و لمپی اسکین از این جمله است.
به گفته وی هر چه سریعتر بتوانیم نسبت به پاکسازی این بیماری ها در سطح کشور فائق بیاییم علاوه بر اینکه در داخل کشور رتبه بسیار شایسته ای را کسب خواهیم کرد، حتی در سطح بین المللی نیز حائز جایگاه بسیار مطلوبی خواهیم شد علی الخصوص در این شرایط سخت تحریم های ظالمانه آمریکا و اروپا که علیه مردم مظلوم ایران ایجاد کرده اند.
آقا میری با بیان اینکه برای پاکسازی نیاز به یک کار پیشگیرانه وسیع است، اضافه کرد: پیشگیری را در دو حوزه انجام می دهیم؛ پیشگیری از طریق واکسیناسیون و از طریق آموزش و ترویج بهره برداران و دامداران در دستور کار قرار دارد و در حوزه واکسیناسیون اولویت با دامداران عشایری است زیرا که در کوچ هستند و می توانند مخاطرات بهداشتی برای دامداری های صنعتی و سنتی ایجاد کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور به ضرورت های اصلاح قانون های این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: این قانون نیاز به اصلاحاتی دارد با توجه به اینکه تغییراتی در دنیا دارد انجام می شود، علوم و فنون حوزه دامپزشکی به تغییراتی در حوزه قانون نیاز دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com