امنیت زیستی به توقف پخش آنفلوانزای پرندگان در آمریکا کمک کرد

امنیت زیستی به توقف پخش آنفلوانزای پرندگان در آمریکا کمک کرد
گزارشی که اخیرا از سوی وزارت کشاورزی آمریکا منتشر شده اعلام کرده است که در طول وقوع آنفلوانزای پرندگان در فصل بهار فعالیت انسانی نقشی چشمگیر در پخش این بیماری از فارمی به فارم دیگر نداشته است.

بر اساس این گزارش اقدامات سرسختانه در زمینه امنیت زیستی یا بیوسکیوریتی به محدود شدن پخش آنفلوانزای پرندگان در آمریکا کمک کرده است.
در 23 ژوئن سال 2017، بخش خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی آمریکا موسوم به USDA APHIS در مورد وقوع آنفلوانزای پرندگان در ایالت های تنسی، آلاباما، کنتاکی و جورجیا  گزارشی را ارائه داد.
این گزارش وقوع آنفلوانزا را در جنوب شرقی آمریکا بررسی کرده و تحلیل نموده است که چگونه این بیماری پخش شده و چطور می توان در آینده از وقوع مجدد آن جلوگیری نمود. طبق این تحلیل نتیجه گیری شده است که وزارت کشاورزی و صنعت طیور آمریکا پیشرفت خوبی از سال 2014-2015 در زمینه وقوع آنفلوانزا داشته است.
دونا کارلسونز، سخنگوی APHIS اظهار داشت که مقامات دامپزشکی و صنعت طیو،ر زمان و سرعت واکنش خود به وقوع آنفلوانزا را بهبود بخشیده اند.
کارلسونز گفت: «در این مورد، پاسخ سریع و بهبود کارهای مربوط به بیوسکیوریتی به محدود کردن پخش آنفلوانزا بسیار کمک کرد».
این سازمان اعلام کرده است که نتایج بررسی های ژنتیکی نشان می دهد که همه ویروس های H7N9 از پرندگان وحشی آمریکای شمالی پخش شده اند. این سازمان در ادامه گفته است که شواهد ژنتیکی و اپیدمیولوژیک نشان می دهد که منشا ورود ویروس بیش از یک منبع بوده و انتقال آن از یک فارم به فارم دیگر محدود بوده است.

این گزارش می گوید «راه های انتقال آنفلوانزا بین فارم های مجاور که جزو دغدغه های بیوسکیوریتی به حساب می آید، مانند برداشتن تخم ها، ماشین ها، تجهیزات و فعالیت های انسانی، عوامل انتقال این آنفلوانزای اخیر نبوده اند. اما عواملی مانند وجود جوندگان و پستانداران وحشی و پرندگان آبزی نزدیک فارم ها، وضعیت مرغداری ها و نقض پروتوکل های امنیت زیستی جزو عوامل خطرناکی بودند که موجب انتقال ویروس از محیط زیست شده اند».


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com