انفولانزای مرغی و صنعت مرغداری جهان

انفولانزای مرغی و صنعت مرغداری جهان
تداوم شیوع انفولانزای مرغی در کرۀ جنوبی
کرۀ جنوبی 31 مورد انفولانزای فوق حاد H5N8 را در مزارع بومی شناسایی و گزارش کرده اند . علاوه بر این از اکتبر 2020 نیز 42 مورد در طیور وحشی و آزاد شناسایی شد. علیرغم شیوع سریع، وزیر کشاورزی این کشور اذعان داشت که وضعیت بازار داخلی همچنان با ثبات است و مشکلی نیست و تعداد طیوری که کشتار شده اند تأثیر چندانی بر روی ذخایر و موجودی نداشته است. تاکنون 9.8 میلیون پرنده کشتار شده است.
ممنوعیت واردات تولیدات مرغداری ایرلند از سوی چین
چین به دلیل شیوع انفولانزای مرغی H5N8 در ایرلند واردات هر گونه تولیدات مرغداری را از این کشور ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت از 25 دسامبر گذشته اجرا شد. در واقع انفولانزای مرغی بخش عظیمی از اروپا را درگیر کرده است.
توصیۀ اتحادیۀ گوشت چین به کشورهای صادرکننده و شرکت های فراوری برای ضدعفونی فراورده های گوشتی منجمد
واردکنندگان گوشت و شرکت های فراوری چینی به کشورهای صادرکننده که درگیر کووید 19 هستند تأکید کرد که برای حمل و جابجایی گوشت پروتکل های بهداشتی را دقیق تر اجرا کنند و اشاره کرد که بارها در این محصولات ویروس یافته شده است.
Gao Guan سخنگوی اتحادیۀ گوشت چین اذعان داشت: "بهتر است که کنترل ویروس در مقاصد صادراتی صورت گیرد و در کارخانجات تولیدی مراحل ضدعفونی با دقت انجام شود.
وی توصیه کرد که در کشورهای درگیر کرونا بایستی روی بسته بندی محصولات و داخل جعبه های مخصوص حمل ضدعفونی شوند. اگر چه سازمان بهداشت جهانی همچنان اظهار می دارد که خطر سرایت کووید 19 از محصولات غذایی منجمد پایین است.  
 
توافق برگزیت و عواقب آن بر روی کشاورزی
نمایندگان 27 کشور اتحادیۀ اروپا در 28 دسامبر با تجارت آزاد بریتانیا - اتحادیۀ اروپا رسماً موافقت کردند. جزئیات معاملات کشاورزی توافق برگزیت به قرار زیر است:
•شرایط تعرفۀ معاملات کالاهای کشاورزی میان دو طرف معامله صفر محسوب می شود. اما عدم تطابق ارزی می تواند باعث ایجاد موانعی بر سر مسائل بهداشتی و فیتوسنیتری در بنادر گردد.
•بدون تعرفه : عدم وضع تعرفه و عوارض به ویژه برای بخش های کشاورزی و شیلات اهمیت دارد چرا که طبق اظهارات اتحادیۀ اروپا برای برخی از فراورده های گوشتی و لبنی تحت ضوابط سازمان تجارت جهانی تا حداکثر 40 درصد هم مالیات وجود دارد.
•بازرسی بیشتر: محموله های محصولات غذایی کشاورزی بریتانیا بایستی دارای گواهی سلامت باشند و تمامی مراحل کنترل بهداشتی و گیاه بهداشتی (فیتوسنیتری) را در بنادر بازرسی کشورهای عضو اتحادیه انجام دهند.
•هر دو طرف معامله می توانند بر اساس استانداردهای بهداشتی خود رفتار کنند.
•هر گونه محصول کشاورزی و غذایی که از بریتانیای کبیر به ایرلند شمالی وارد می شود بایستی مورد بازرسی و کنترل های بهداشتی و گیاه بهداشتی قرار گیرد.
در هفته های گذشته فروش گوشت گوسالۀ ایالات متحده افزایش یافته است
فروش خالص 14,900 متریک تن گوشت گوساله که برای سال 2020 گزارش شده در مقایسه با هفتۀ گذشته به طرز چشمگیری افزایش داشته و در مقایسه با 4 هفتۀ پیش از آن نیز 82 درصد رشد داشته است. افزایش عمدتاً به دلیل صادرات به ژاپن (3,900 متریک تن با کاهش 1,100 متریک تن)، چین (3,100 متریک تن با کاهش 300 متریک تن)، کرۀ جنوبی (2,900 متریک تن با کاهش 200 متریک تن)، مکزیک (1,500 متریک تن با کاهش 200 متریک تن) و کانادا (900 متریک تن با کاهش 100 متریک تن) بوده است. درسال 2021 فروش خالص 14,400 متریک تن به کشورهای کرۀ جنوبی (9,800 متریک تن)، تایوان (2,300 متریک تن)، ژاپن (700 متریک تن)، فیلیپین (400 متریک تن) و کانادا (300 متریک تن) بوده است. صادرات 27,600 متریک تنی – که رقمی به بزرگی فروش سالانه است – از هفتۀ گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته و در مقایسه با 4 هفتۀ پیش از آن 63 درصد افزایش داشته است. عمدۀ مقاصد صادراتی کشورهای ژاپن (6,900 متریک تن)، کرۀ جنوبی (6,200 متریک تن)، چین (4,400 متریک تن)، مکزیک (4,300 متریک تن) و تایوان (1,900 متریک تن) بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com