ایجاد بازار رقابت برای واکسن‌های تولید داخل

ایجاد بازار رقابت برای واکسن‌های تولید داخل
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور، بازار رقابت واکسنهای تولید داخل را ایجاد کرده‌ایم.
قاسم رضاییان‌زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ضمن تاکید بر گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها برای صدور پروانه، خواستار انجام آموزش‌های هدفمند برای متقاضیان پروانه‌های مرتبط توسط نظام دامپزشکی شد.
وی افزود: از توفیقات در حوزه معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی این است که کمبود بسیاری از واکسن‌های مهم از جمله تب برفکی در کشور با اتخاذ تدابیر لازم برطرف شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: دیدگاه موجود این است که تولید برای ما مهم است اما تولیدات فرآورده‌های خام دامی با ارزش‌تر از هر تولید دیگری هست و به همین منظور با تمامی امکانات از صنایع تولیدی مرتبط به ویژه در بخش خدمات واکسن، دارو و سایز اقلام مورد نیاز حمایت کامل به عمل می‌آید.
وی افزود: در زمینه تشخیصی نیز سیاست کلی بروزرسانی متدها و دانش این حوزه در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار، روند پاسخگویی در آزمایشات را بهبود داده و حجم آنها را در بخش دولتی کاهش دادیم.
رضاییان‌زاده یادآور شد: معتقدم باید حجم آزمایشات در مرکز تشخیص، کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد ولی در کنار آن توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی، ممیزی و تشخیصی را در دستور کار قرار داده‌ایم که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد روش تشخیصی cftest در تشخیص بیماری مشمشه اشاره کرد.
وی افزود: در بحث ماده ۲ دستورالعمل صدور پروانه داروخانه ارسال شده و در طی هفته‌های آتی دستورالعمل مربوط به صدور پروانه مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان ها و همچنین صدور پروانه آزمایشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
این مسوول اعلام داشت: در آینده نزدیک نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان‌ها و روسای نظام دامپزشکی استان‌ها را به منظور هماهنگی‌های بیشتر در خصوص اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌های مذکور در قالب شست های مناطق پنجگانه کشور خواهیم داشت
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com