ایران هشتمین کشور تولیدکننده مرغ لاین در جهان

ایران هشتمین کشور تولیدکننده مرغ لاین در جهان
از میان کشورهای دنیا، ایران هشتمین کشوری است که دارای فناوری تولید مرغ لاین است.
مدیر مجتمع لاین بابل‌کنار با اعلام این مطلب گفت: از سال 1371 اولین مرغ لاین در بابل‌کنار تولید شد.
دکتر محمدحسین انصاری‌فرد افزود: لاین تنها مرحله‌ای است که می‌توان جانداری شبیه خودش را به‌وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 135 هکتار در بابل‌کنار منطقه سوادکوه پرورش مرغ لاین را انجام می‌دهد.
انصاری‌فرد ادامه داد: انجام فعالیت‌های اصلاحی از دیگر برنامه‌های این مرکز است که در این راستا صفات خوب مرغ‌ها را تقویت کرده و برای استفاده در صنعت آماده‌سازی می‌کند.
وی تصریح کرد: صفت پرگوشتی یا افزایش ضریب تبدیل و همچنین مقاوم‌سازی مرغ‌ها در مقابل مخاطرات و بیماری‌های خاص برخی از فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.
15 درصد بازار جهانی از آن ایران می‌شود
مدیر مجتمع لاین بابل‌کنار فعالیت این مجتمع را سفارشی برشمرد و یادآور شد: تولید تخم‌مرغ‌های اجداد و یا جوجه یک‌روزه از اقداماتی است که بر اساس سفارش بخش صنعت تهیه و آماده‌سازی می‌شود.
انصاری‌فرد تأکید کرد: این مجتمع با وجود آنکه در ایران منحصر به فرد است، اما دارای رقبای خارجی بوده که لازم است با اقداماتی از آنها پیشی بگیریم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه درصد بازار در دست این مجتمع است که پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم 15 درصد بازارهای جهانی را از آن خود کنیم.
انصاری‌فرد همچنین گفت: ایران ششمین کشور تولیدکننده مرغ دنیا است که دارای تولید بیش از دو میلیون تن بوده و سه میلیون شغل را ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر میزان تولید به‌گونه‌ای بوده که امکان صادرات مرغ و تخم‌مرغ وجود داشته است و پر کردن ظرفیت‌های خالی می‌تواند میزان تولید را بیش از این افزایش دهد.
مدیر مجتمع لاین بابل‌کنار خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن مرغداری‌ها، نوسازی و بهسازی مزارع تولید و سایر اقداماتی که در راستای افزایش عملکرد انجام شده است، باعث شده که وضعیت تولید کشور مناسب شود.
انصاری‌فرد ادامه داد: در روزهای اخیر حدود 20 هزار تن گوشت مرغ توسط این مجتمع صادر شد که امید می‌رود با افزایش ظرفیت، این مقدار نیز افزایش پیدا کند.
وی در پایان تصریح کرد: با نوسانات نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود که تأمین 100 درصدی نیازهای داخل در زمینه جوجه یک‌روزه و مرغ اجداد و مادر از طریق این مجتمع تأمین شود و نیازی به واردات نداشته باشیم.
 
نظرات شما
  •  

    حسین حسینی گفت : ۹۲/۰۲/۱۱

    با سلام.امیدوارم منظورتون از مرغ لاین بومی آرین نباشه چرا که بشکه های نفت زیادی براش خرج شده و استقبالی هم ازش نشده،اصالتا این لاین هلندی نه بومی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com