با افزایش قیمت نهاده‌ها نباید انتظار ثبات قیمت لبنیات را داشت

با افزایش قیمت نهاده‌ها نباید انتظار ثبات قیمت لبنیات را داشت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نباید یارانه مصرف کننده را تولیدکننده پرداخت کند، گفت: امسال به دلیل شرایط کشور، دولت قیمت ذرت، سویا و جو را دو بار افزایش داد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شیر و لبنیات گران نشود.
حسین ایراندوست، درباره افزایش قیمت دوباره لبنیات، اظهار کرد: در یکصد و سیزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار مورخ ۹۹/۸/۶ مصوب شد شیرخام ۳.۲ درصد چربی درب گاوداری‌ها ۴۵۰۰ تومان عرضه شود و متناسب با افزایش هر یک دهم چربی، ۶۰ تومان بر قیمت شیر اضافه می شود.
وی افزود: براساس این نرخ شیر، قیمت لبنیات مشخص شد و برای مصرف کننده عرضه می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره اینکه در افزایش قیمت لبنیات به مصرف کننده نهایی گویا توجهی نمی شود، اظهار کرد: باید توجه داشت که تولیدکننده خود مصرف کننده نهاده ها، مواد شیمیایی، دارو و متولی پرداخت کرایه، هزینه های کارگری و ... است، بنابراین زمانی که نهاده ها مرتبا افزایش می یابد، نمی توان انتظار داشت که تولیدکننده نیز محصول خود را با همان قیمت سابق عرضه کند.
وی افزود: امسال به دلیل شرایط کشور، دولت قیمت ذرت، سویا و جو را دو بار افزایش داد، بنابراین نمی توان انتظار داشت که شیر و لبنیات گران نشود.
ایراندوست در خصوص اینکه آیا افزایش قیمت ها تنها شامل محصولات دامی و کشاورزی می شود یا خیر، اظهار کرد: نباید انتظار داشت در شرایطی که قیمت تمام محصولات، کالاها و خدمات در کشور افزایش می یابد، محصولات خوراکی و کشاورزی و در مجموع کالاهای اساسی افزایش نیابد.
وی تأکید کرد: البته در بحث کالاهای اساسی باید به گونه ای دیگر بازار را مدیریت کرد و نباید یارانه مصرف کننده را تولیدکننده پرداخت کند و دولت در این خصوص باید اقدام کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص نگرانی برای افزایش دوباره قیمت لبنیات با توجه به اینکه همچنان در تامین نهاده ها دچار مشکل هستیم، گفت: امیدواریم این اتفاق نیفتد، چراکه بازار نهاده ها از ۲۰ روز گذشته به جهاد کشاورزی محول شده است که البته به نتیجه رسیدن این تصمیم، تقریبا ۳ ماه طول خواهد کشید تا بازار تنظیم شود.
وی پیش بینی کرد: اگر روند تأمین نهاده ها روز به زور بهتر شود و نهاده ها با قیمت تنظیم بازار در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، به طور قطع در این شرایط با افت قیمت کالاهای اساسی هچون لبنیات، شیر، گوشت، مرغ و تخم مرغ مواجه می شویم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com