بازار با کمبود۷۰ درصدی نهاده ‌های دامی مواجه است

بازار با کمبود۷۰ درصدی نهاده ‌های دامی مواجه است
حبیب اسدالله‌نژاد با اشاره به اعلام نرخ جدید نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت اظهار کرد: قیمت مرغ متناسب با افزایش نهاده های دامی بالا خواهد رفت و برای محاسبه نهایی قیمت مرغ باید افزایش قیمت و میزان مصرف هر کدام از نهاده ‌های دامی را محاسبه کرد.
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: شرایط این روز‌های بازار مرغ نشان از مشکلات وزارت صمت برای توزیع نهاده های دامی دارد این مشکلات را می‌توان در کاهش توانایی دولت برای تامین نیاز مرغ داری‌ها به نهاده‌های دامی و یا توزیع نامناسب خوراک از سوی وزارت صمت دانست و به نظر می‌رسد که مورد اول محتمل‌تر است.
۵ هزار تن مرغ از محل ذخایر به بازار عرضه می‌شود
وی افزود: به دلیل کمبود نهاده‌های دامی در بازار، بسیاری از مرغداران مجبور به تهیه ۷۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز خود از بازار‌های آزاد با قیمت کیلویی ۱۳ هزار تومان هستند.
اسدالله نژاد: در استان گیلان هزینه نهاده های دامی را با مرغ تهاتر می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد بازار سیاه برای فروش نهاده های دامی شده است.
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: تهاتر مرغ با نهاده بدترین نوع برنامه ریزی است و باید در زمانی که مرغدار جوجه ریزی می‌کند دغدغه تامین خوراک را نداشته باشد.
وی ادامه داد: مرغدار مقصر کمک کاری بخش دولتی نیست و قیمت تمام شده باید متناسب با واقعیت و هزینه‌های روز باشد، نمی‌توان با قیمت گذاری غیرواقعی توقع داشت مرغ داران از جیب خود به خریداران یارانه پرداخت کنند.
اسدالله نژاد بیان کرد: زمانی که توزیع نهاده های دامی بر عهده واردکنندگان بود، هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار وجود نداشت، اما با افزایش قیمت ارز در کشور وزارت صمت وظیفه توزیع این نهاد‌ها را به عهده گرفت.
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: در صورتی که دولت با تامین نهاده‌های دامی به میزان نیاز بازار اقدام می‌کند، باید دستگاه‌های نظارتی بر توزیع نهاده های دامی ورود کنند و دست سودجویان را کوتاه کنند.
وی افزود: مصوبه قیمت نهاده های دامی از سوی ستاد تنظیم بازار به دلیل کمبود توزیع منجر به نابودی و زیان واحد‌های تولید مرغ گوشتی خواهد شد.
اسدالله نژاد عنوان کرد: در صورت تامین تمام نیاز بازار به نهادی‌های دامی با نرخ مصوب، قیمت مرغ زنده ۱۳ هزار تومان است، اما ستاد تنظیم بازار بدون اطلاع از شرایط قیمت را ۱۰ هزار تومان اعلام کرده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com